سازندگان فعلی ریبوت Fable، تهیهکننده سابق این فرنچایز را استخدام کردند
استودیوی Lionhead مغز متفکری بود که توانست فرنچایز Fable را در قالب بازی ویدیویی پیادهسازی کند و باید اعتراف کرد که این استودیو به خوبی توانست دنیایی فانتزی مملو از عنصرهای جذاب نقشآفرینی پیادهسازی کند که مشابه آن در این صنعت بسیار کم است.
اما متأسفانه این استودیو طی تصمیمات اشتباه مدیریت سابق مایکروسافت گیمینگ برای همیشه بسته شد و بازی موردانتظار Fable Legends برای همیشه لغو شد. اما خوشبختانه مایکروسافت گیمینگ طی چند سال اخیر نشان داده است که میخواهد با دست پری وارد جنگ محتواییاش با پلیاستیشن شود و سازندگان Forza یعنی استودیو Playground Games دست به ریبوت این فرنچایز خواهند زد؛ اما در این راه، آنها نمیخواهند خودسرانه عمل کنند و سران این استودیو تصمیم گرفتهاند که از سازندههای گذشته فرنچایز Fable در استودیوی Lionhead کمک بگیرند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورند.
یکی از این افراد، تهیهکننده اسبق فرنچایز Fable یعنی خانم ایمی لوک است که در صفحه توییتر خود به صورت رسمی تأیید کرد که به استودیوی Playground Games پیوسته تا در پروسه توسعه ریبوت Fable بتواند به این استودیو کمک کند. خانم لوک از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ یعنی سه سال به عنوان مهندس تست نرمافزار برای بازی Fable Anniversary و تهیهکننده برای بازی کنسل شده Fable Legends در استودیوی Lionhead مشغول به همکاری بود. بعد از آن، او به استودیوی Sumo Digital پیوست و حالا دوباره به جایی بازگشته است که از اول به آن تعلق داشت و قرار است روی ریبوت Fable نظارت مستقیم داشته باشد.
ریبوت Fable هماکنون برای کامپیوترهای شخصی، ایکسباکس سری ایکس و ایکسباکس سری اس در دسترس است. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی به اطلاع طرفداران سری نرسیده است اما احتمال قوی وجود دارد که این بازی در سال ۲۰۲۳ میلادی به مرحله انتشار برسد.
خانم لوک در توییتی اعلام کرد:
خیلی خوشحالم که پیوستنم به استودیوی Playground Games در نقش تهیهکننده ارشد تیم توسعه Fable را اعلام کنم. خیلی هیجانزدهام که نقشی در آوردن این فرنچایز که از صمیم قلبم دوستش دارم، به نسل جدید داشته باشم. امیدوارم که همکاران سابقم در استودیو منحل شده Lionhead به محصولی که قراره توسعه بدیم، افتخار کنند.