پلتفرم PC
دیدگاه‌های این مطلب 0

مقاله: ۱۰ کنترلر برتر برای پلتفرم PC که شما از آن‌ها لذت می‌برید

مقالات بازی
علی جلیلی ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

اگر از آن دسته از بازیکنانی هستید که برای پلتفرم رایانه‌های شخصی خود از کنترلرهای مخصوص استفاده می‌کنید یا به این وسیله‌های جانبی نیاز مبرمی دارید، پس با جستوجو در این لیست یکی از بهترین‌ها را برای خود انتخاب کنید. برای مطالعه ادامه این مقاله با وب سایت کاروتک همراه باشید. بدون شک یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های حال حاضر جهان، پلتفرم رایانه‌های شخصی است که علاوه بر کاربردهای گیمینگ در بسیاری از صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود و همین امر باعث محبوبیت رایانه‌های شخصی در جهان است. در این مقاله اما موضوع ما کاملاً گیمینگ است. شاید به عنوان یک PC Player گاهاً دوست داشته باشید تا عناوین ورزشی را روی رایانه‌ شخصی خود امتحان کنید. آیا این عمل با موس و کیبورد امکان پذیر است؟ بله، اما کاملا به سختی!

پس برای اینکه به خود دردسر ندهید قطعاً یا کنترلری را پیش‌تر خریداری کرده یا در فکر خرید آن هستید. این مقاله برای کسانی‌ است که همانند موس و کیبوردهای شخصیاش، دنبال کنترلرهای با دوام و با کیفیت هستد. تنها نکته‌ای که باید بدانید آن است که این لیست شامل کنترلرهای کلاسیک هم می‌شود.

۱۰- کنترلر 8bitDo SN30 Pro

اولین کنترلر کلاسیک ما کنترلر 8BitDo Sn30 Pro است. این کنترلر که اتفاقاً از لحاظ ساختاری کامل شبیه به کنترلر‌های کنسول سگا است، از یک سیستم یکپارچه سازی خیلی خوب بهره‌مند است که بازیکنان هنگام استفاده از آن به خوبی می‌توانند با محیط بازی تعامل داشته باشند.

۹- کنترلر Nintendo Switch Pro Controller

در حالت عادی و کلی این کنترلر برای کاربرانی از پلتفرم Nintendo Switch طراحی شده بود که از Joy-Con های اصلی کنسول خود خسته بودند و نیاز داشتند که به گونه‌ای دیگر از پلتفرم مذکور استفاده کنند. کیفیت این کترلر در یک کلام عالی است و این امکان را به بازیکنان پلتفرم Switch می‌داد که بدون هیچ قطع و وصلی یا مشکل دیگری بازی‌های منتخب خود را تجربه کنند.

 

۸- کنترلر Hori Fighting Stick Alpha

یک کنترلر کلاسیک محور محبوب دیگر در لیست ما است. آن دسته از بازیکنان پلتفرم PC که به تجربه بازی‌های مبارزه‌ای برروی سیستم خود می‌پردازند، می‌توانند با این کنترلر تجربه واقعی‌تر از دنیای مبارزه‌ای را داشته باشند و اگر هم سنشان کمی بالاتر باشد، به راحتی به سال‌های خوش کودکی برخواهند گشت. ویژگی‌های این کنترلر بسیار است که قابل وصف نیست و کاربران باید خودشان آن را امتحان کنند.

 

۷- کنترلر Fanatec Clubsport

یک محصول قدیمی با فناوری جدید که گذشتن از آن برای عاشقان دنیای ریسینگ کار آسوده‌ای نیست. از بین تمامی محصولات مشابه در بازار، Fanatec Clubsport بهترین کیفیت را دارد، البته که قیمت‌ آن‌ هم بسیار زیاد است. قطعاً بازیکنانی که حاضرند هزینه‌های هنگفتی برای لوازم‌های جانبی بپردازند از این محصول فوق‌العاده بشدت استقبال خواهند کرد. حس و حالی که این محصول به بازیکن ارائه می‌کند همانند آن است که پشت یک خودروی واقعی نشسته‌اند.

 

۶- کنترل Thrustmaster Warthog

متأسفانه بیشتر بازیکنان بر این باورند که کنترلرهایی که مخصوص شبیه‌سازی خلبانی است، نه جنس باکیفیتی دارند و نه همان تجربه‌هایی که باید را منتقل می‌کنند. به هرحال این دسته از بازیکنان اصلاً نظرات علاقه‌مندان حرفه‌ای به بازی‌های خلبانی را مدنظر قرار نمی‌دهند.

درست در این مواقع است که کنترلر Thrustmaster Warthog وارد نبرد می‌شود و خود را به همگان اثبات می‌کند. هرچند که این کنترلر برای هرنوع بازیکنی مناسب نیست، اما اگر طرفدار سری بازی‌های Ace Combat یا حتی بازی Microsoft Flight Simulator باشید، دست رد به این محصول نمیزنید.

۵- کنترلر Sony Dualsense Wireless

به بهترین کنترلر حال حاضر جهان سلام کنید. در حال حاضر با توجه به این‌که خود کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت فراوان در بازارها یافت نمی‌شود، این یک فرصت استثنائی است که کنترلر این کنسول را برای پلتفرم PC خود تهیه کنید. اینکه خود کنسول پلی‌استیشن ۵ را نداشته باشید، اما بتوانید از کنترلر آن استفاده کنید کمی عجیب است، اما باید بدانید که محصولی مشابه DualSense را هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد.

با استفاده از فناوری بازخوردهای حسی و محرک‌های تطبقی، تعریف جدیدی از دنیای بازی برایتان روشن می‌شود. خوشبختانه بر خلاف کنسول، این کنترلر به وفور در بازارهای ایران و جهان یافت می‌شود. پس از وجود آن لذت ببرید.

۴- کنترلر Sony DualShock 4

یکی دیگر از جایگاه‌های لیست ما توسط کمپانی سونی و با اقتدار فتح شده است. درواقع کنترلر DualShock 4 برای کنسول پلی‌استیشن ۴ توسعه یافت که در زمان خود، حکم کنترلر DualSense کنونی را داشت. استفاده از اسپیکر درونی، تاچ پد لمسی و قابلیت‌های بسیار دیگر باعث شده تا به عنوان یک گزینه اقتصادی اما با کیفیت برای کاربران پلتفرم PC باشد. عمر و کیفیت DualShock 4 مثال زدنی است و می‌تواند برای سالیان سال بدون هیچ دردسری از آن استفاده کرد.

۳- کنترلر Razer Wolverine V2

بیشتر بازیکن‌هایی که از کنترلر برای پلتفرم PC خود استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند به دلیل سرعت کم تأخیر از دسته به کیس کامپیوتر از کنترلرهای سیم‌دار استفاده کنند. بله این موضوع برای بازی‌های FPS بسیار حیاتی است، اما اگر سرعت پاسخگویی برای شما یک فاکتور حیاتی است و از طرفداران محصولات سیمی نیستید، Razer Wolverine V2 یک محصول تمام عیار است.

 

۲- کنترلر Microsoft Xbox Wireless

مگر می‌شود در لیست ما محصولی از کمپانی سونی باشد و رقیب دیرینه‌اش جایی نداشته باشد؟ قطعا خیر! این یک حقیقت است که فرم و طراحی کنترلرهای ایکس باکس به گونه‌ای است که هر بازیکن می‌تواند با آن چندین سبک مختلف را تجربه کند. یکی از نیازهای کاربران پلتفرم PC در این روزگار، یک کنترلر ایکس باکس است که از قضا به خوبی از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند و بدون شک تمامی‌ بازی‌ها با این کنترلر، حال و هوای دیگری به خود می‌گیرند.

۱- کنترلر Microsoft Xbox Elite Wireless Series 2

بحث کنترلرهای ایکس باکس در این مقاله شد. سوال مهم این است که آیا از کنترلرهای ایکس باکس راضی هستید؟ از فرم طراحی و قرارگرفتن جوی استیک‌ها و آنالوگ‌ها راضی هستید؟ آیا بدنبال این هستید که همانند حرفه‌ای‌ها به تجربه یک بازی آنلاین محور بپردازید؟ اگر جوابتان به همه سوال‌های فوق‌الذکر مثبت است، بدون شک سری دوم کنترلر Xbox Elite مناسب شما است. این هیولای تکنولوژی یکی از مهم‌ترین بسته‌هایی است که بازیکنان پلتفرم PC باید خرید آن را در اولویت خود قرار دهند؛ البته اگر بودجه کافی برای خرید این محصول داشته باشند.

 

به هرترتیب این لیست ۱۰ محصول برتر ما که شامل کنترلرهای مختلف می‌شد، به پایان رسید. در این بین سعی شد تا لیست خود را به گونه‌ای کامل کنیم که طرفداران هر سبک به خرید آن علاقه‌مند باشند. اینکه بخواهید از ویژگی‌های بیشمار کنترلر Xbox Elite استفاده کرده یا بخواهید از فناوری بروز DualSense بهره‌مند شوید به تصمیم‌گیری شما برخواهد گشت، اما اگر فقط برای تجربه‌ عناوین مبارزه‌ای یا شبیه‌ساز سراغ این کنترلرها می‌روید، همانطور که در مقاله اشاره شد کنترلرهای بهتری در این زمینه وجود دارند که هزینه‌های اضافی‌ای هم برای شما نخواهند داشت.

در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۱۸ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | بازی‌هایی که در ماه ژانویه ۲۰۲۳ منتشر می‌شوند
۱۱ دی ۱۴۰۱
بازی
دیدگاه‌های این مطلب 0
بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ از نگاه بازینامه
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۱۰ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۱۵ بازی تک نفره که ممکن است در سال ۲۰۲۲ از دست داده باشید
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو