کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5
دیدگاه‌های این مطلب 0

دو کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 در سایت Ebay قرار گرفت

بازی
علی جلیلی ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

با توجه به گزارشات بدست آمده، دو کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 (PlayStation 5) به همراه یک کیت تست و دو کنترلر دوال‌سنس (DualSense) به رنگ مشکی در حراجی سایت Ebay قرار گرفته است. برای مطالعه ادامه این خبر با کاروتک همراه باشید. همانطور که در متن خبر خواندید به تازگی دو کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن ۵ همراه با دیگر متعلقات در وب‌سایت Ebay برای فروش قرار گرفته است. درواقع کیت توسعه یک دستگاه [کنسول] سخت افزاری است که توسط کمپانی‌های سازنده کنسول‌های خانگی مثل سونی در استودیوهای بازی‌سازی توضیع می‌شود تا سازندگان بتوانند عناوین خود را روی کنسول‌ها آزمایش کنند. همیشه کیت‌های توسعه کنسول‌های نسل جدید چند ماه قبل از معرفی رسمی کنسول‌ها به دست توسعه دهندگان می‌رسند. طراحی این کیت‌ها با طراحی اصلی کنسول‌ها بسیار متفاوت است و همانطور که در عکس خبر مشاهده می‌کنید، طراحی کیت‌ توسعه کنسول پلی‌استیشن ۵ با کنسول اصلی بسیار متفاوت است.

با اینکه کیت‌های توسعه از لحاظ شکل و ساختار و عملکرد با کنسول‌هایی که در دسترس عموم قرار می‌گیرند بسیار متفاوت است، اما لو رفتن تصاویر کیت‌ها همیشه باعث بروز هیجانات در طرفداران و عاشقان صنعت گیم‌ می‌شود. به عنوان مثال اولین تصویر از کیت‌ پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و یک بمب خبری بود که در تمام وب‌سایت‌های خبرگزاری ترکید. در واقع دسترسی به این کیت‌ها بسیار سخت است، اما اگر افرادی موفق شوند که به این کیت دسترسی پیدا کنند، باید گفت که ارزشمندترین وسایل کلکسیونی را در اختیار دارند.

درواقع کمپانی‌ها و استودیوهای بازی‌سازی نیز به صورت رایگان این کیت‌ها را دریافت نمی‌کنند. به عنوان مثال کیت‌ توسعه کنسول پلی‌استیشن ۵ ممکن است چندین هزار تا چندصد هزار دلار قیمت داشته باشند و این کمپانی ها و استودیوها باید هزینه آن را بپردازند. پیش از شروع نسل هشتم کمپانی سونی کیت‌های توسعه کنسول پلی‌استیشن ۴ را با قسط‌های کوتاه مدت به استودیوهای مستقلی که بضاعت مالی نداشتند می‌فروخت و این سبب باعث می‌شد تا این استودیوهای کوچک پول کیت توسعه‌ مذکور را بعد از یک سال به کمپانی سونی پرداخت کنند. اگر استودیوهای مستقل موفق به فروش نمی‌شدند، باید کیت توسعه را به کمپانی مادر یعنی سونی برگردانند. در هر صورت در سال ۲۰۱۶ یکی از کیت‌های توسعه کنسول پلی‌استیشن ۴ بدلیل ورشکستگی استودیوی یونایتد فرانت گیمز (United Front Games) در یک حراجی به فروش رسید؛ البته طبق آخرین گزارشات بدست آمده یکی از کارمندان سونی برای بازیابی کیت توسعه مذکور در حراجی شرکت کرد.

اما در ساعات اولیه امروز، پست فروش دو کیت توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 در سایت Ebay نمایش داده شد. این کیت‌های توسعه که با شماره سخت افزاری DFI-D1000AA و DFI-T1000AA شناخته می‌شوند، به همراه دو کنترلر دوال‌سنس مشکی ۱۲ پیشنهاد قیمتی دریافت کردند که تا قبل از حذف شدن پست فروش تا قیمت ۲۸۵۰ یورو معادل ۳۳۷۳ هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود. فعلا مشخص نیست که چرا آگهی فروش این محصول از سایت Ebay حذف شده، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فروشنده پیش‌تر به صورت رسمی این کیت‌ها را از کمپانی سونی خریداری کرده و الان بدلیل فروش محصول در سایت Ebay، کمپانی مادر خواهان بازگرداندن کیت‌ها شده باشد. همانطور که گفته شد کیت‌های توسعه چندماه قبل از عرضه رسمی کنسول‌ها در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و فروش آن به افراد غیرواجد شرایط احتمالا غیرقانونی است.

در حقیقت خرید کیت‌های توسعه دهنده برای افراد معمولی اصلا به صرفه نیست، چراکه هر کیت یک مجوز کاربری با نام استودیو یا کمپانی خواهان دارد که این اشخاص حقوقی باید پس از یک مدت زمان معینی با پرداخت هزینه اقدام به تمدید مجوز کنند تا به آخرین بروزرسانی‌ها و فایل‌های سخت‌افزاری کیت‌های توسعه دست پیدا کنند. بسیاری از کیت‌های توسعه قابلیت اجرای جزئی بازی‌ها را ندارد، اما در سال ۲۰۱۴ کمپانی مایکروسافت در یک اقدام بسیار جالب به سازندگان مستقل این امکان را داد تا کنسول Xbox one خود را به یک کیت توسعه تبدیل کرده و بتوانند جزئی‌ترین مسائل یک محصول را تست کنند. به هرحال سازندگان کیت‌های توسعه مثل کمپانی سونی یا مایکروسافت به سازندگان هشدار داده‌اند که به هیچ وجه با منوی Developer Setting کیت‌های توسعه کار نکنند چراکه این موضوع ممکن است باعث غیرفعال شدن کلی کیت‌های توسعه شود.

همیشه توزیع کیت توسعه کنسول‌های نسل جدید به استودیوها و کمپانی سازنده برای همه هیجان‌انگیز است، چراکه نوید ظهور نسل جدید را به بازیکن‌ها القا می‌کند. از آنجایی که کیت‌های توسعه ساختار متفاوتی نسبت به محصولات عمومی دارند، برای هر کلکسیونری بسیار ارزشمند هستند.

در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۷ دی ۱۴۰۱
بازی Silent Hill 2 Remake
دیدگاه‌های این مطلب 0
سازنده اسبق مجموعه Silent Hill از توانایی استودیوی Bloober Team تولید بازی Silent Hill 2 Remake می‌گوید
۲۵ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۲۵ دی ۱۴۰۱
بازی WWE 2K23
دیدگاه‌های این مطلب 0
شایعه: زمان رونمایی از بازی WWE 2K23 تا رویداد رویال رامبل به تعویق افتاد
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو