the callisto protocol
دیدگاه‌های این مطلب 0

سازندگان بازی The Callisto Protocol روزی ۱۲ – ۱۵ ساعت کار می‌کنند تا بازی را بدون تأخیر منتشر کنند

اخبار بازینامه
علی جلیلی ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

بنا بر گفته‌های کارگردان بازی The Callisto Protocol، تیم بازی‌سازی گاهی اوقات از وقت‌های ناهار، شام و حتی استراحت‌های اجباری برای جلوگیری از به دست آوردن ویروس منحوس کویید-۱۹ می‌گذرند تا بازی را برای انتشار در ماه دسامبر آماده کنند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت بازینامه همراه باشید.

اگر یکی از دنبال کننده‌های اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی باشید، قطعاً نام آقای گلن شوفیلد (Glen Schofield) برای شما آشنا خواهد بود. او چندین سال است که عناوین استودیوی بازی‌سازی ویسکرال گیمز (Visceral Games) را تهیه و کارگردانی می‌کند که البته تمامی آن عناوین در حال انقراض و فراموشی هستند؛ البته شاید فاخرترین اثری که این فرد تولید کرد، مجموعه محبوب Dead Space باشد که نسخه بازسازی شده آن تا سال میلادی آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

البته آقای شوفیلد یکی از بنیانگذاران استودیوی بازی‌سازی اسلیج‌همر (Sladgehammer) بود که کمکان روی توسعه نسخه‌هایی از مجموعه بسیار محبوب Call of Duty کار می‌کند و خود ایشان هم چند قسمتی از آن فرانچایز را کارگردانی کرده است. حالا ایشان استودیوی موردنظر خودش را تحت عنوان استرایکینگ دیستنس (Striking Distance Studios) زیر نظر هلدینگ کره‌ای کرفتون (Krafton) تأسیس کرده و روی یکی از بازی‌های موردانتظار سال کار می‌کند.

با وجود یک تیم بازی‌سازی جدید، این رئیس استودیوی کهنه‌کار مشغول توسعه و رهبری پروژه The Callisto Protocol است که برای بسیاری از مخاطبان یک جانشین معنوی محکوم به جایگیری مجموعه Dead Space در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود. همانطور که احتمالاً‌ مستحضر هستید، بازی یادشده قرار است تا پایان سال میلادی جاری برای اکثر پلتفرم‌های سرگرمی منتشر شود و تیم سازنده هم بنابر گفته‌های آقای شوفیلد روزانه بین ۱۲-۱۵ ساعت کار می‌کنند تا بازی در تاریخ مقرر به دست علاقه‌مندان برسد.

نکته جالب در خصوص تیم بازی‌سازی تحت هدایت ایشان این است که آن‌ها تمام هفت روز هفته را جهت توسعه پروژه The Callisto Protocol کار می‌کنند و بعضی از اوقات یک روز استراحت در هفته دارند. البته این اطلاعات از توییت آقای شوفیلد در شبکه اجتماعی توییتر به دست آمده که در همان زمان به سرعت پاک شد،‌ اما به سرعت واکنش‌ها پیرامون آن پدید آمده که روزنامه‌نگاران و سایر توسعه‌دهندگان بابت این میزان فشار کاری که اخیراً هم در صنعت بازی‌های ویدیویی بین سازندگان مد شده است، انتقاد کرده‌اند و از آن به عنوان «فرهنگ کرانچ» یاد می‌کنند.

در حقیقت فرهنگ کرانچ مدتی است که در حوزه بازی‌های ویدیویی و بین سازندگان یک موضوع رو به رشد بوده و اخبار آن پیش‌تر مثل بمب در رسانه‌های خبری ترکید. استودیوهای بازی‌سازی بزرگی مثل ناتی داگ (Naughty Dog)، راکستار گیمز (Rockstar Games)‌ و غیره هم درگیر این فرهنگ شده بوده‌اند و اخبار آن هم پیش‌تر به سمع و نظر مخاطبان رسید. فرهنگ کرانچ در خصوص تیم‌های سازنده‌ای رواج پیدا می‌کند که بیشتر از تایم کاریشان روی پروژه کار می‌کنند و این رویه زمانی شدّت می‌گیرد که به زمان انتشار یک بازی نزدیک می‌شویم.

با این حال در طول سال‌ها، پس از ارائه شواهدی مبنی بر فرسودگی شغلی و خروج از این حوزه، یک واکنش منفی در سطح این صنعت سرگرمی صورت گرفته ست تا اطمینان حاصل شود که توسعه‌دهندگان یک پویایی متعادل بین کار و زندگی خودشان دارند. همانطور که انتظار می‌رفت، بسیاری از مخاطبان از این توییت آقای شوفیلد ابراز نارضایتی کرده و برخی هم از بابت تعهدی که تیم سازنده نسبت به مخاطبان دارد، از ایشان و تیم تحت هدایتشان قدردانی کرده‌اند.

تیم‌های سازنده اغلب با عباراتی چون « این محصول یک بازی است» و « این کار را انجام دهید؛ چراکه باعث می‌شود آن را دوست داشته باشید» مجبور می‌شوند تا ساعت‌های طولانی را برای توسعه بازی‌های ویدیویی وقت بگذارند و به بیماری‌ها عذاب‌آور و خستگی‌های مداوم دچار شوند. آقای شوفیلد به طور خاص اضهارنظر کرد که هیچ‌کس مجبور به کار کردن به چنین روشی نبوده، اما با این حال، فرهنگ کرانچ به گونه‌ای ظاهر می‌شود که کنترل آن از دست یک فرد خارج است؛ مثل مسئولیت‌های درون تیمی برای پشتیبانی از دیگر بخش‌های استودیو یا رساندن پروژه به زمان درست که تیم از برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده عقب نماند.

در ماه ژوئن سال میلادی جاری بود که استودیوی سازنده از تاریخ انتشار بازی The Callisto Protocol برای ماه دسامبر خبر داد و هنوز فاصله‌ای در مراحل توسعه بازی گزارش نشده است، اما با توجه به نزدیک بودن ماه دسامبر این احتمال هم وجود دارد که با تأخیر چند هفته‌ای به استقبال از این بازی برویم.

ساعت‌های طولانی‌ای که تیم سازنده در حال سپری کردن آن هستند، به این معنی خواهد بود که بازی ممکن است که هنوز به مقادیر قابل توجه‌ای کار نیاز داشته باشد. اخیراً هم آقای مارک جیمز (Mark James)، مدیر ارشد اجرایی در استودیوی بازی‌سازی استرایکینگ دیستنس، افشاء کرد که بازی The Callisto Protocol قصد دارد پس از انتشار به مدّت ۴ سال با انواع بسته‌ها و محتواهای الحاقی به استقبال از بازیکنان برود و استودیوی سازنده سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی بخش بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده‌های داستانی‌ داشته است.

اینطور که به نظر می‌رسد، تیم سازنده بازی عمداً محصول را به گونه‌ای خواهد ساخت که دست آن‌ها برای خلق محتواهای پس از انتشار باز باشد و آنطور که تمایل دارند، نسبت به توسعه بازی خود اقدام کنند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون بازی The Callisto Protocol و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌‌سازی استراکینگ دیستنس، وب سایت بازینامه را حتماً‌ دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از علاقه‌مندانی هستید که در روز اول انتشار به تجربه بازی The Callisto Protocol می‌پردازند؟ به نظر شما، فرهنگ کرانچ چقدر می‌تواند روی کیفیت نهایی یک محصول اثر بگذارد و آیا تیم‌های سازنده به راحتی با این موضوع کنار می‌آیند یا در آینده می‌توانیم شاهد یک انقلاب بزرگ برای مقابله و از بین بردن فرهنگ کرانچ در صنعت بازی‌های ویدیویی باشیم؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۷ دی ۱۴۰۱
بازی Silent Hill 2 Remake
دیدگاه‌های این مطلب 0
سازنده اسبق مجموعه Silent Hill از توانایی استودیوی Bloober Team تولید بازی Silent Hill 2 Remake می‌گوید
۲۵ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۲۵ دی ۱۴۰۱
بازی WWE 2K23
دیدگاه‌های این مطلب 0
شایعه: زمان رونمایی از بازی WWE 2K23 تا رویداد رویال رامبل به تعویق افتاد
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو