گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0

گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)

هر ژانری که دوست دارید، از نقش‌آفرینی گرفته تا بازی‌های کلاسیک دو بعدی و حتی محصولاتی که تا کنون تجربه نکرده‌اید، در این گیم لیست حضور دارند که برخی از آن‌ها تا پایان سال میلادی جاری و برخی دیگر نیز سال‌های آینده به دست شما خواهد رسید.

انگار همین دیروز بود که با شروع سال ۲۰۲۲ میلادی، سه بازی مهم و بزرگ مثل Elden Ring، Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 را برای تجربه به دست آوردیم و ساعت‌های زیادی را برای آن‌ها مصرف کردیم. با یک چشم بهم زدن، به پایان سال رسیدیم و دیدیم که چگونه بازی‌های دیگر مثل Call of Duty: Modern Warfare 2، God of War Ragnarok و حتی The Callisto Protocol ما را به گونه‌ای سرگرم کردند.

البته باید عناوین بیشتری را در سال گذشته میلادی تجربه می‌کردیم؛ اما این استودیوهای سازنده بودند که به خاطر کار روی محصول خودشان و رساندن پروژه به مراحل پایانی، بازه انتشار را به سال ۲۰۲۳ یا پس از آن انداختند که به هر حال امسال، سال آن‌ها دسته از بازی‌هایی خواهد بود که مثل بازی Dead Space Remake از همین ابتدا در دسترس قرار می‌گیرند.

در گیم لیست پیش رویتان که در حال مطالعه آن هستید، قرار است به معرفی ۵۰ بازی داستانی و تک نفره‌ای بپردازیم که در سال ۲۰۲۳ میلادی یا حتی بعد از آن نیز منتشر خواهند شد؛ پس طبق روال سابق مقالات بازینامه، برای مطالعه بیشتر این گیم لیست خط زیر را دنبال کنید.

شماره ۱ | بازی Forspoken

تاریخ انتشار: ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۴ بهمن ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی

 

 

بسیار خب، جدیدترین و البته یکی از نزدیک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ میلادی که در کانون توجهات ما در همین گیم لیست قرار گرفته، بازی Forspoken است که تیم سازنده آن یعنی استودیوی بازی‌سازی Luminous Productions با انتشار نسخه آزمایشی جدید روی کنسول پلی‌استیشن ۵، به مخاطبان نشان داد که این بازی نه از لحاظ کیفیت، بلکه از همه جنبه‌های مهم ارزش تجربه کردن را دارد.

البته این نسخه آزمایشی چیزی نبود که مخاطبان از بازی Forspoken می‌خواستند، چراکه آن‌ها با توجه به تریلرها و تبلیغات بازاریابی، توقع تجربه چیز دیگری در محیط این محصول را داشتند و امیدواریم که تیم سازنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی Luminous Productions وقت کافی را برای بررسی نظرات مخاطبان و اعمال تغییرات هرچند جزئی را داشته باشد تا در ۹ روز آینده این محصول با موفقیت‌های تجاری و انتقادی به دست علاقه‌مندان برسد.

با توجه به جلوه‌های بصری زیبا و شگفت‌انگیزی که در این بازی ماجراجویی جادوگری مورد استفاده قرار گرفته است، مخاطبانی که توانایی اجرای محصولات این‌چنینی را با قابلیت HDR دارند هم یک گام به جهان باورنکردی بازی Forspoken از لحاظ فنی و زیبایی نزدیک‌تر خواهند بود.

این بازی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۴ بهمن ۱۴۰۱ به صورت رسمی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از سپری شدن قراردادن انحصاری بین استودیوی سازنده و کمپانی سونی در دو سال آینده، برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر می‌شود.

شماره ۲ | بازی Marvel’s Spider-Man 2
تاریخ انتشار: بهار ۲۰۲۳
پلتفرم‌ (ها): پلی‌استیشن ۵ به صورت انحصاری

 

 

استودیوی بازی‌سازی Insomniac Games آنقدر توانایی‌های بزرگ خودش را با انتشار دو بازی ابرقهرمانی به نام‌های Marvel’s Spider-Man 2018 و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به سونی و مخاطبان پلی‌استیشن نشان داد که مدیران این کمپانی با کمایل میل اقدام به خرید استودیوی یادشده کردند و در عوض نیز مجوز ساخت نسخه دوم مجموعه به شدّت محبوب مردعنکبوتی را به آن‌ها دادند.

به طور کلی گفتن این موضوع که بازی Marvel’s Spider-Man 2 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ میلادی است، حرفی کلیشه‌ای خواهد بود؛ اما ادعای ما در این گیم لیست مبنی بر اینکه بازی موردبحث بزرگ‌ترین محصول انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ در سال جاری شناخته می‌شود، اصلاً بی پروا نیست.

در خصوص رقابت این بازی با سایر بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن از جمله Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth، باید دید که پیروزی برای کدام یک از استودیوهای شرقی (اسکوئر انیکس) و غربی (اینسومنیاک گیمز) به دست می‌آید؛ اما با این حال، حضور مایلر مورالس و پیتر پارکر به عنوان دو مردعنکبوتی که احتمالاً در طول گیم‌پلی با یکدیگر احتمالاً همکاری خواهند داشت تا دشمن بزرگ و شماره یک خودشان یعنی ونوم را ( که صدا پیشه‌ این شخصیت قول یک تجربه ماورایی و فراموش نشدنی را به مخاطبان داده است) از بین ببرند، صحنه‌ها و لحظات رویایی را رقم خواهد زد.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 در پاییز ۲۰۲۳ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد؛ با این حال هنوز مدّت زمانی باقی است تا خودمان را برای دریافت اطلاعات رسمی بیشتر از این بازی آماده کنیم.

شماره ۳ | بازی Marvel’s Wolverine
تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۴
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۵ به صورت انحصاری

 

 

البته هنوز این بازی به صورت رسمی برای انتشار در سال آینده یعنی ۲۰۲۴ میلادی تأیید نشده است، اما این همان چیزی است که در تیزر معرفی بازی Marvel’s Wolverine که یکی دیگر از بازی‌های موردانتظار استودیوی بازی‌سازی اینسومنیاک گیمز است ( که بازی بالا را هم او تولید می‌کند!) دیده شده و در مقام مقایسه با بازی Marvel’s Spider-Man 2 که بر اساس شهر نیویورک ( همان محلی که در نسخه‌های قبلی هم وجود داشت) ساخته می‌شود؛ ما اصلاً اطلاعاتی از بازی Marvel’s Wolverine نداریم که محل روایی آن کجا بوده و وسعت آن چقدر است.

با این حال، در همان تیزر معرفی بازی Marvel’s Wolverine ما مشاهده کردیم که شخصیت لوگان برای مبارزه در یک بار آماده است که اگر از طرفداران سری فیلم‌ها و محصولات Wolverine باشید، شما هم احتمال می‌دهید که آنجا مکانی در جزیره مادربپور (Madipoor island) خواهد بود که تیم سازنده به نوع غیر مستقیمی مکان روایی بازی را تأیید کرد.

کارگردان این بازی یعنی کامرون کریستین که کارگردانی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را برعهده داشت، روی تولید بازی Marvel’s Wolverine کار می‌کند و با این تفاسیر می‌توانیم انتظار چنین موضوعی را داشته باشیم که او به همراه تیم سازنده قصد دارند تا شبیه به سایر عناوین استودیوی بازی‌سازی اینسومنیاک گیمز، محیط بازی را در یک دنیای جهان باز تولید کنند. به هر حال هر وقت که این بازی آماده شود، به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

شماره ۴ | بازی Dead Space (Remake)
تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۷ بهمن ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی

 

 

آیزاک کلارک به عنوان قهرمان اصلی مجموعه Dead Space برای بار دیگر فرود آهسته‌ای را به سمت جنون آغاز می‌کند و اینبار قرار است در نسخه بازسازی شده بازی اول که در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۷ بهمن ۱۴۰۱ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود، چنین روایتی را برای بار دیگر و البته با نوعی تازه تماشا کنیم.

استودیوی بازی‌سازی Motive با ارتقاء سطح جلوه‌های بصری،‌سیستم لایه‌برداری پوست و گوشت که باعث جدا شدن اجزای بدن از یکدیگر به شکل طبیعی می‌شود، قرار دادن قابلیت Intensity Director به همراه ۱۲۰۰ صحنه تصادفی که با کمک آن بتواند گیم‌پلی را برای هر مخاطب به صورت خاص روایت کند، کار بزرگی را با یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های ترسناک تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده است که نتیجه آن تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

همچنین در کنار این موارد، بازی Dead Space صداهای صوتی و جلوه‌های آن را نیز با الگوریتم‌های بازسازی شده به گوش مخاطبان می‌رسند و همچنین شخصیت آیزاک کلارک بر خلاف نسخه اول به صورت کامل صداگذاری شده است تا مخاطبان همانطور که گفته شد با نوعی روایت تازه به سراغ تجربه مجدد این مجموعه بروند.

همه این موارد گفته شده در گیم لیست، تنها بخش کوچکی از تغییراتی است که تیم سازنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی Motive روی آن کار کردند و برخی دیگر از تغییرات نیز اضافه شدن قابلیت‌های مهم بازی Dead Space 2 به این بازی است که همه آن‌ها به صورت هوشمندانه در بطن گیم‌پلی قرار گرفتند.

با این حال، توسعه‌دهنده هنوز روی محتوای ترسناک بودن بازی اشاره می‌کند و این همان عاملی است که چنین محصول بازسازی شده را به ریشه‌های اصلی مجموعه برمی‌گرداند تا برخلاف بازی Dead Space 3 که بیشتر یک محصول اکشن بود تا ترسناک و بقاء محور، بازی‌بازها باز با محتوای موردنظرشان سرگرم شوند. به هر حال اگر در پی تجربه کردن یک محصول ترسناک علمی – تخیلی هستید و از تجربه محصولی مثل The Callisto Protocol نیز ناامید شده‌اید، پس بهتر است هفته‌های آینده به دنبال ماجراجویی جدید در بازی Dead Space باشید.

شماره ۵ | بازی Deliver Us Mars
تاریخ انتشار: ۲ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس ابکس سری اس و رایانه‌های شخصی

 

 

در ادامه ماجراجویی که به واسطه بازی Dead Space در فضا می‌توانید داشته باشید ( که در مورد قبلی این گیم لیست به طور مفصل راجع به آن صحبت کردیم)، بازی Deliver Us Mars هم که دنباله رسمی بازی Deliver Us Moon شناخته می شود، می‌تواند تجربه‌ای تمام کننده برای علاقه‌مندان به ژانر‌های علمی – تخیلی باشد.

در این بازی،‌ بار دیگر در نقش شخصیت کثی جانسون ایفاء نقش خواهیم کرد که با کشتی زفیر و خدمه آن قرار است به سیاره مریخ سفر کند. در این مسیر ماجراجویی پر پیچ و خم و احتمالاً عالی، گروهی از قانون‌شکنان فضایی به نام Outward کشتی‌های مستعمره ARK را دزدیده‌اند و حالا شما این مأموریت را خواهید داشت تا این کشتی مهم که می‌تواند مبدأ سفر‌های بشریّت از زمین به مریخ باشد را برگردانید.

کاوش کردن، جستجو کردن، حل کردن پازل‌ها و سرهم بندی‌کردن سرنخ‌ها از بزرگ‌ترین مکانیزم‌های گیم‌پلی‌ است که در این بازی پلتفرمینگ باید تلاش خودتان را در جهت بازگرداندن آن کشتی دزدیده شده و البته بقاء در محیط سخت و سرمای شدید مریخ انجام دهید. جلوه‌های بصری به لطف قابلیت رهگیری پرتو و بازتاب‌های نوری در کهکشان و مریخ لذّت بخش خواهد بود که این جلوه فراموش‌ نشدنی از بازی Deliver Us Mars را می‌توانید در ۲ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵،‌ ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس،‌ایکس ابکس سری اس و رایانه‌های شخصی تجربه و مشاهده کنید.

شماره ۶| بازی Hogwarts Legacy
تاریخ انتشار: ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس سری اس، نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی

 

 

من فکر می‌کنم که تعداد قابل توجه‌ای از طرفداران به سریال هری پاتر مشغول خواندن این گیم لیست از وب سایت بازینامه هستند که اگر چنین چیزی باشد، آن‌ها از تماشای نام بازی Hogwarts Legacy در این مقاله تعجب نخواهند کرد، اما طبع و تابشان برای تجربه آن دوباره بالا خواهد رفت. به هر حال استودیوی بازی‌سازی Portkey Games به همراه کمپانی Avalanche Software که وظیفه نشر بازی موردبحث را برعهده گرفته است، نیاز به قدرت‌نمایی بازی Hogwarts Legacy در مقابل منتقدان و بازی‌بازها دارند.

فعلاً  که برگ پیروزی در دستان تیم سازنده است؛ چراکه مخاطبان به صورت روزانه از علاقه‌ خود برای تجربه این بازی در فضای مجازی صحبت می‌کنند و منتقدان نیز بابت عملکرد فوق‌العاده آن در نمایش‌های خصوصی و البته تریلرهای گیم‌پلی که به صورت عمومی منتشر شدند، این بازی را مورد تحسین قرار داده و احتمالاً آن‌ها نیز کار خودشان را جهت نقد و بررسی این بازی از دو هفته آینده شروع خواهند کرد.

شما به عنوان دانش‌آموز سال پنجمی به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌پیوندید که البته مخاطبان قابلیت طراحی و شخصی‌سازی قهرمان اصلی داستان را بر اساس تمام فاکتورهای جنسیتی و رنگ پوست و مدل مو و غیره را خواهند داشت. به عنوان یک جادوگر باید به دنبال رازی باشید که پیدا کردن و به دست آوردنش می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای دنیای جادوگران داشته باشد.

هرچه بیشتر در خصوص این موضوعات تحقیق کرده و در کلاس‌ها شرکت می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص راز و رمز میراث هاگوارتز پیدا کرده و آن‌ها را با علم و دانش خود ترکیب کنید. مخاطبان همچنین قادر خواهند بود تا معجون‌های مختلفی را با یکدیگر ترکیب کنند تا به جادوهای جدیدی دسترس پیدا‌ کرده و حتی اتاق خواب قهرمان بازی را بر اساس علاقه شخصی خود بازسازی کنند.

بازی Hogwarts Legacy در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ به صورت رسمی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵،‌ ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود و در آینده نیز نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان در ماه ژوئن ۲۰۲۳ و نسخه ویژه نینتندو سوئیچ نیز در ماه ژوئن همین سال به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

شماره ۷ | بازی !Like a Dragon: Ishin
تاریخ انتشار: ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲ اسفند ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۴،‌ پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی

 

 

یکی از نسخه‌های فرعی مجموعه محبوب Yakuza که با نام Ryu go Gotoku شناخته می‌شود و سال‌ها پیش برای کنسول دستی نینتندو سوئیچ در دسترس قرار گرفته بود، حالا درست با نام !Like a Dragon: Ishin در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲ اسفند ۱۴۰۱ به صورت رمسی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴،‌ پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار می‌گیرد.

این نسخه بازسازی شده با کمک موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده است که شما در نقش شخصیتی به نام ساکاموتو ریوما ( البته هیچ ارتباطی با اعظای گروه Kazama Kiryu ندارد) در دهه ۱۸۶۰ میلادی کشور ژاپن را زیر پای خود می‌گذارید. چرا باید همچین کاری انجام دهید؟ به این دلیل که ریوما به دنبال گرفتن انتقام خون کسانی است که استادش را کشتند.

هدف شما پیوستن به گروه Shinsengumi در Kyoto است که در ابتدا با لقب سایتو هاجیمه شناخته می‌شود و باید از بین ۴ سبک مبارزه‌ای موجود در گیم‌پلی، یکی را انتخاب کرده و مهارت شخصیت اصلی را در آن تقویت کنید. می‌توانید از سلاح‌های سرد استفاده کرده و دشمنان را تکه تکه کنید؛ سلاح‌های گرم را امتحان کرده و هرکسی که در پیش روی شما قرار می‌گیرد را آبکش کنید. شاید هم آنقدر مهارت دارید که به صورت هم زمان بتوانید از سلاح‌های سرد و گرم استفاده کرده و در بخش‌های دیگر نیز از قدرت مشت زنی خود بهره‌مند شوید.

شخصیت اصلی حتی توانایی‌های دیوانه‌کننده دیگر دارد که به عنوان مثال می‌توانیم به انفجار قدرت انرژی‌اش اشاره کنیم که همه چیز را در محیط پیرامون خودش نابود خواهد کرد. از آنجایی که بالاخره با یک بازی از زیر مجموعه Yakuza ( که بعد‌ها اسم آن به Like a Dragon تغییر پیدا کرد) روبه‌رو هستید، انبوهی از فعالیت‌های بدون خون‌ریزی مثل ماهی‌گیری، خرید سبزیجات، پخت و پز، رقاصی سنتی، اجرای آهنگ در رستوران و غیره خواهید داشت تا اوقات خودتان را در آرامش سپری کنید.

شماره ۸ | بازی Like a Dragon 8
تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۴ میلادی
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌ّای شخصی

 

 

بازی !Like a Dragon: Ishin به اندازه کافی عالی به نظر می‌رسد ( که در آیتم قبلی این گیم لیست راجع به آن صحبت کردیم)، اما سوالی که باقی می‌ماند اینجا است که در خصوص بازی‌های کاملاً جدید این فرانچایز که پیش‌تر با نام Yakuza شناخته می‌شد و الان نیز با نام Like a Dragon در بازار منتشر می‌شود، چه روندی وجود دارد؟

بالاخره داستان شخصیت ایچیبان کاسوگا، قهرمان مجموعه Yakuza: Like a Dragon به کجا ختم خواهد شد؟ خب راستش را بخواهید، داستان بازی Like a Dragon 8 با حضور دو قهرمان با نام‌ها کاسوگا و کازما کیریو پیگیری می‌شوند که هنوز چند متحدی برای حمایت از آن‌ها باقی مانده است.

درست مثل نسخه‌های اخیر نیز این بازی تازه از مجموعه Like a Dragon در سبک عناوین نقش‌آفرینی نوبتی تولید می‌شود که طبق توضیحات تیم سازنده یکی از بزرگ‌ترین نسخه‌های فرانچایز موردبحث هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ عملکرد خواهد بود. فعلاً اطلاعات کمی در خصوص بازی Like a Dragon 8 وجود دارد، اما به هر حال این بازی در سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شماره ۹ | بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name
تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۳ میلای
پلتفرم (ها): پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌ّای شخصی

 

 

اگر از طرفدار سری بازی‌های Yakuza هستید و تمام نسخه‌های منتشر شده از آن را پیگری کرده و یا حداقل داستان‌های مربوط به آن را مطالعه کرده باشید، پس با نمایش اولیه بازی Like a Dragon 8 (آیتم قبلی این گیم لیست ) متوجه وقوع تغییر ویژه‌ای در موهای شخصیت کیریو شده‌اید.

برای کمک به درک بهتر این قضیه و داستان‌های گفته نشده از بخش Dragon of Dojima بازی Yakuza 6 تا شروع اتفاقات بازی Yakuza: Like a Dragon، تیم سازنده در نظر گرفته تا محصولی را با نام Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name را تولید کنند.

این بازی که در بازه زمانی نامشخص از سال ۲۰۲۳ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد؛ منحصراً به زندگی شخصیت کیریو می‌پردازد که ظاهراً منزوی شده است. به لحاظ آزادی عمل و قدرت روایی، این بازی به اندازه نصف نسخه‌های اصلی سری بازی Like a Dragon خواهد بود که بیشتر برای آن دسته از مخاطبانی جذاب است که بخواهند اطلاعات تکمیلی از رویدادهای از دست رفته مجموعه به دست آورند.

به هر حال درست مثل روند سابق بازی‌های یاکوزا، این محصول نیز با محیط هرچند کوچکش، سعی می‌کند تجربه‌ای جهان باز را به شما ارائه کند و در کنار مأموریت‌های اصلی، داستان‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی قابل توجه‌ای در بطن گیم‌پلی وجود دارد. اینکه تیم سازنده برای بخش روایی بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name چقدر وقت گذاشتن، سوالی است که به مرور زمان پاسخ داده خواهد شد؛ اما اینطور که از اطلاعات آن و نمایش‌هایش نشأت گرفته می‌شود، باید با یک محصول عالی روبه‌رو باشیم.

شماره ۱۰ | بازی Horizon: Call of The Mountain
تاریخ انتشار: ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۳ اسفند ۱۴۰۱
پلتفرم (ها): عینک واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی آر ۲ به صورت انحصاری

 

 

به اولین بازی واقعیت مجازی گیم لیست ما خوش آمدید! البته سیستم واقعیت مجازیی که با نام پلی‌استیشن وی‌ آر ۲ شناخته می‌شود و به خاطر قیمت‌گذاری‌های غیر معمولش توسط کمپانی سونی، مورد انتقاد شدید مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است که تاکنون آن کمپانی هم از سیاست‌های خودش در خصوص قیمت تمام شده این سخت‌افزار سرگرمی عقب‌نشینی نکرده و احتمالاً خرید و تجربه عناوین با این عینک واقعیت مجازی دشوار خواهد بود.

به هر حال همزمان با عرضه عینک واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی آر ۲ در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۲ اسفند ۱۴۰۱، بازی Horizon: Call of The Mountain نیز به عنوان یکی از محصولات زمان عرضه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا داستانی فرعی از مجموعه پر طرفدار Horizon که نسخه جدید آن سال گذشته منتشر شده بود را روایت کند.

این بازی که مشترکاً توسط دو استودیوی بازی‌سازی گوریلا گیمز و فایراسپرایت گیمز ساخته می‌شود، مخاطبان را در نقش هدایت شخصیتی به اسم ریاس قرار می‌دهد که عضوی سابقی از گروه Shadow Carja بوده است. پس از اقداماتی که این شخصیت در نسخه قبلی مجموعه انجام داد، حالا او به دنبال کسب افتخارات و بازیابی دستاوردهایش است که در این مسیر همراه با بازی‌بازها باید از کوه‌های مرتفع عبور کرده و با ماشین‌های شکارچی گلاویز شود.

بازی Horizon: Call of The Mountain به عنوان یک محصول اول شخص اکشن که قرار است دستاوردهای بزرگ عینک نسل دومی پلی‌استیشن وی‌ آر ۲ را به رخ مخاطب بکشاند و از فناوری‌های به کار رفته جهت ساختش نیز نهایت استفاده را ببرد. همچنین گیمرها می‌توانند انتظار تجربه گیم‌پلی با وجود سلاح‌های مختلفی از جمله تیر و کمان، ماشین‌های جنگی از جمله Bellowback، Thunderjaw و Stormbird در کنار سایر موارد را داشته باشند که با توجه به جزئیات تریلر معرفی و همچنین سایر موارد دیگر، یک محصول بسیار بزرگ و زیبا خواهد بود.

نظر شما در خصوص این گیم لیست چیست؟ آیا شما هم بابت تجربه بازی‌های نامبرده شده در این مقاله هیجان زده هستید؟ کدام یک از عناوین فوق در صدر اولویت تجربه‌های شما قرار دارد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۷ دی ۱۴۰۱
بازی Silent Hill 2 Remake
دیدگاه‌های این مطلب 0
سازنده اسبق مجموعه Silent Hill از توانایی استودیوی Bloober Team تولید بازی Silent Hill 2 Remake می‌گوید
۲۵ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۲۵ دی ۱۴۰۱
بازی WWE 2K23
دیدگاه‌های این مطلب 0
شایعه: زمان رونمایی از بازی WWE 2K23 تا رویداد رویال رامبل به تعویق افتاد
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو