بازی Everspace 2 در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر خواهد شد
نسخه کامل بازی Everspace 2 که آخرین ساخته استودیوی بازیسازی Rockfish Games است و فعلاً هم به صورت دسترسی زودهنگام در اختیار کاربران قرار دارد، در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی به صورت کامل در دسترس بازیکنان خواهد بود.
بازی Everspace 2 به عنوان یک محصول مبارزهای – فضایی امروز آخرین بهروزرسانی خودش در غالب «دسترسی زودهنگام» با نام Ancient Rifts را روی رایانههای شخصی دریافت کرد. استودیوی بازیسازی Rockfish Games همچنین در کنار انتشار این بهروزرسانی رایگان، تأیید کرد که نسخه ۱.۰ اصلی این محصول در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی برای کاربران پلتفرمهای پلیاسیتشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار میگیرد و در کنار آن نیز مخاطبان کنسول دستی و محبوب استیم دک هم میتوانند انتظار تجربه این عنوان روی پلتفرم خودشان را داشته باشند.
در همین راستا، مایک شید، یکی از بنیانگذران استودیو و مدیرعامل Rockfish Games در مصاحبهای گفت:
ما بهروزرسانی Ancient Rifts را منتشر کردیم تا برخی از مکانیزمها و چالشهای دیوانهکنندهای که در نسخه اول بازی Everspace وجود داشت و کاربران ما آنها را دوست داشتهاند را [به گیم پلی بازی Everspace 2 ] برگردانیم. ما نمیتوانیم منتظر روزی باشیم که بازی Everspace 2 نسخه ۱.۰ را دریافت میکند و ترکیبی منحصربهفرد از گیمپلی اکشنمحور، کاوش در اعماق فضا و تعداد زیادی از فعالیتهای فرعی و اصلی در بخش داستانی را به کاربران ارائه کند.
یکی از قابلیتهایی که به لطف بهروزرسانی رایگان Ancient Rifts برای کاربران رایانههای شخصی در دسترس قرار گرفت، اساساً راهی بوجود میآید تا آنها بتوانند در حین تجربه گیم پلی، درجه سختی بازی را به دلخواه تغییر دهند. در کنار این موضوع، هنگام سفر به مرحله بعدی میتوانید از اصلاحات بیشتری استفاده کنند و سیستم غارت کردن هم بیشتر شامل آیتمهای افسانهای خواهد شد. برای زنده ماندن اصلاً به پنهان شدن در نقشه اکتفاء نکنید و در عوض بنابر توصیههای تیم سازنده، به صورت مداوم سعی کنید تا تهدیدات پیرامون خودتان را از بین ببرید.
سایر محتوایی که به لطف این بهروزرسانی در دسترس بازیکنان قرار میگیرد، شامل مشاغل جدید، سیگنالهای Distress، پازلهای تازه و مأموریتهای جانبی در دو بخش Union و Khaït Nebula میشود. رویدادهای مسابقهای نیز با تغییرات عمدهتر وجود خواهند داشت و اکنون شما میتوانید بمب افکن خودتان را به سطح تایتان ارتقاء دهید. از دیگر تغییراتی که میشود در کشتی فضایی بوجود آورد، این است که حالا واحدهای Gunship میتوانند به Dominator تغییر شغل دهند و از طرفی هم خدمههای تازه در بخشهای Raider، Outlaw و Tormentor مشغول به کار خواهند شد.
یک سپر ژانراتوری تازه هم در جلوی کشتی تعبیه شده است تا در صورت نیاز، انرژیهای دریافتی را به سلاحهای مهاجم تبدیل کرده یا رادارها را به صورت اتوماتیک در سمت نزدیکترین دشمن به صورت خودکار قفل کند. اگر این حجم از تغییرات و افزودنیها برای شما رضایت بخش نیست، باید این موضوع را هم اعلام کنیم که سیستم هوش مصنوعی تازه که باعث اتصال بازیکنان به فضای کاملاً مجزایی میکند، باعث شده تا هم اکنون مأموریتها را بدون هیچگونه دخالت یا نبرد مستقیم با دشمنان به پایان برسانید.
شما خوانندگان عزیز میتوانید در ادامه یادداشت پچ بهروزرسانی Ancient Rifts بازی Everspace 2 را مطالعه کنید:
یادداشت پچ بهروزرسانی Ancient Rifts بازی Everspace 2
Features
- Removed most of the dynamic enemy level scaling and added a few specific, system-wide leveling events
- Added the first version of Ancient Rifts
- Added new side quests
- Added Legendary items
- Added new Outlaw units: Outlaw Raider and Outlaw Tormentor
- Added new secondary weapon: Cruise Missiles
- Added new device: Front Shield Generator
- Added new Bomber: Titan
- Added new Gunship: Dominator
- Device Mastery modes can now be previewed
- Added new job types (and job board for Kato)
- Added new unknown signal/distress call types
- Added option to keep audio playing when game is unfocused
- Added new data sub-tab “The Story So Far” to rewatch cinematics and recap the latest story development (mainly placeholder content)
- Added AMD FidelityFX™ v2.1.1 to the AI-Upscaling methods
- Overhauled racing activity
- Overhauled ship dealer
- UI: Overhauled ship selector
- UI: Stats tab rework – Added racing stats overview
Tweaks
- Reworked Sentinel special: now increases primary weapon fire rate by up to 20%, depending on shield charge percentage
- Zurilia Bombers will now briefly disable their front shield when firing missiles
- Striker ULT will now automatically deactivate if no further enemies are in range
- Reduced drop chance for signal decoders as High-Risk Area boss loot
- Some structures like tanks will now also sometimes drop scrap metal when destroyed
- Improved speed of save game creation to reduce lag during saving
- Saving during Enemy Wave Challenge is now no longer possible due to exploitative behavior
- Missiles fired by the “auto-fire at critical hit” attribute now have a 60% reduced damage/effect
- Changed look of Service Drone
- Changed look of Elek’s ship
- Improved boss fight in Ghost Fleet: Better flight behavior that makes it easier to hit the boss
- Improved boss fight in Ceto before entering Union: More health and better weapons
- Increased loot quality bonuses of High-Risk Area mutators
- Improved Fusion Hook “Kunai” behavior to prevent targets from overshooting
- Completing certain unknown signal or distress call events will now grant a small amount of renown
- Improved Reflecting Panel behavior for better handling
- Item indicators for outleveled equipment now take rarity into account as well
- Weapons are aligned straight forward in sequences now
- Crafting – Removed general restriction that crafted items cannot be modified
- Crafting – Added restriction that items above player level cannot be adapted if gap is higher than 2
- Balancing: Buffed Retaliator units
- Balancing: Reduced “Downtime Warrior” perk effect from 25% to 15%
- Balancing: Increased Thermo Gun projectile homing agility
- Balancing: Reduced Zurilia Drone damage
- Balancing: Brought damage and hitpoints scaling to equal levels, i.e. reduced both enemy health and player damage potential
- Balancing: Slightly increased “Very Hard” difficulty
- Balancing: Increased some NPC armor/shield hitpoints
- Balancing: Increased Sentinel Expertise scaling
- Balancing: Increased “Percussive Maintenance” perk proc chance but reduced effect
- Balancing: Increased Vindicator Expertise scaling for drone HP and damage
- Balancing: Reduced Executioner damage and increased spread
- Balancing: Increased Bomber base HP and shield/armor bonuses
- Balancing: Reduced Bomber secondary energy consumption
- Balancing: Reduced Gunship Expertise scaling
- Balancing: Reduced Gunship boost speed passive bonus
- Balancing: Increased Structure scaling
- Balancing: Slightly increased Corrosion Injector damage
- Balancing: Improved aiming precision of Vindicator drones
- Balancing: Increased credits earned from jobs but decreased XP
- Balancing: Increased Utility damage scaling
- Balancing: Increased Bloodstar Repeater kinetic damage
- Balancing: Increased Cave Crawler corrosion damage
- Balancing: The primary attributes, Firepower, Precision and Structure, can now roll simultaneously on items
- Balancing: Increased Umbra DPS
- Balancing: Increased Homing Missile damage but reduced their fire rate
- Balancing: Increased missile ammo across the board
- Balancing: Increased Ceto Ghost Hunt boss hull and armor hitpoints
- Balancing: Slightly reduced mine ammo across the board
- Balancing: Reduced mine fire rates across the board
- Balancing: Slightly reduced Rail Gun charge duration
- Balancing: Adjusted some device cooldown values depending on device level
- Balancing: Increased Energy Shield consumable hitpoints fraction
- Performance: Fixed performance lag when a random travel map encounter is popping up
- UI: High-Risk areas now display with proper HUD marker in supralight even if not hovered or targeted
- UI: Secondary weapons with low fire rates now display a cooldown in HUD to indicate when they can be fired again
- UI: Overhauled Game Over screen design
- UI: Added message banner for harmless/underleveled signal decoders on activation
- UI: Added message banner for harmless/underleveled high-risk areas when trying to set waypoint
- UI: Added indicators to missions and renown screens for rewards that can be claimed
- UX: The Crafting tab is now hidden until the first crafting inventory item was added
- UX: Crafting parts of the respective rarity will now be hidden until the first item was dismantled
- UX: Crafting tab now stays on selected category until ingame menu was closed
- UX: Made refinements to Crafting inventory when using gamepad and keyboard to navigate to new items
- UX: Reworked Perks tab navigation and selection priority logic (e.g. implicit selection of investable perks after companion was changed)
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از بازیکنانی هستید که به ژانر عناوین فضایی علاقه دارند و میخواهند در آینده بازی Everspace 2 را تجربه کنند؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت بازینامه پیشنهاد میکنید یا خیر؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.