بازی The Elder Scrolls 6
دیدگاه‌های این مطلب 0

کارگردان بازی The Elder Scrolls 6 مطمئن است که این محصول تا یک دهه تجربه می‌شود

تاد هاوارد می‌گوید که استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور می‌داند مردم برای مدّت زمان طولانی به تجربه بازی The Elder Scrolls 6 می‌پردازند و این رویکرد جدید روی نگرش تیم توسعه تأثیر گذاشته است.

استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور یکی از آن شرکت‌هایی است که به خاطر تولید و انتشار بازی‌های محبوب به سرعت در بین مخاطبان به شهرت و محبوبیت زیادی رسید که اکنون رشد ترقی آن به واسطه فرانچایز Fallout و بازی موردانتظار Starfield رقم می‌خورد. شاید مخاطبانی که در نسل هشتم با این استودیو آشنا شدند، بتسدا را به خاطر توسعه بازی‌هایی مثل Fallout Shelter، Fallout 4 و Fallout 76 یا حتی به خاطر معرفی بازی Starfield بشناسند، اما یکی از فرانچایزهایی که تمرکز بازی‌بازها را به سمت این استودیو جلب کرد، مجموعه The Elder Scrolls بود که بازی The Elder Scrolls 6 آخرین نسخه آن شناخته می‌شود و در آینده نامعلوم منتشر خواهد شد.

با توجه به افزایش کیفیت بازی‌ها و عرضه تکنولوژی‌های جدید در زمینه طراحی بازی، اصلاً جای تعجب نیست که ببینیم بین انتشار دو نسخه از یک مجموعه، سال‌ها فاصله می‌افتد. بازی Red Dead Redemption 2 یکی از همین بازی‌ها است که درست ۸ سال بعد از انتشار نسخه اول در دسترس قرار گرفت و اکنون هم بازی Grand Theft Auto 6 را پیش رو داریم که کار توسعه آن از سال ۲۰۱۳ (بعد از انتشار بازی GTA V) آغاز شده و آن هم معلوم نیست چه زمانی منتشر می‌شود.

تا زمانی که بازی Starfield، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور، در سال میلادی آینده به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی منتشر شود، آخرین ساخته این استودیو به بازی Fallout 76 بر می‌گردد که تا امروز ۵ سال از عمرش می‌گذرد. به هر حال عناوین دیگری مثل بازی The Elder Scrolls 6 هم وجود دارد که پیش‌تر توسط تیم سازنده رونمایی جزئی شده بود، اما تا امروز خبر خاصی از این پروژه عظیم منتشر نشده است.

تاد هاوارد از استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور که وظیفه کارگردانی هر دو بازی The Elder Scrolls 6 و Starfield را برعهده دارد، این موضوع را می‌داند که فاصله طولانی بین انتشار بازی‌ها از یک مجموعه برای طرفداران بسیار سخت است و شخصاً آرزو دارد که توسعه محصولات نقش‌آفرینی جدید این استودیو بیشتر از این‌ها طول نکشد.

تاد هاوارد اخیراً در پادکستی Lex Fridman پیرامون این موضوع گفت:

من یک ایده مبهم [از زمان انتشار بازی The Elder Scrolls 6 ] دارم، اما کاش زوتر انجام می‌شد. ما هم می‌خواهیم آن [بازی] را منتشر کنیم و ای کاش ساخت آن به همین اندازه که طول کشیده است، ادامه پیدا نمی‌کرد. ببین منظورم این است که اگر می‌توانستم به گذشته برگردم، هرگز برنامه‌ام این نبود که به اندازه پروسه ساختش باید صبر کنم.

البته عناوینی که استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور تولید می‌کند،‌ از لحاظ ابعاد یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی در همان سال‌ها است. به عنوان مثال بازی The Elder Scrolls 5 در کنسول‌های نسل هفتمی پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ به گونه‌ای بزرگ و پر جزئیات بود که بعد از ۳ سال و به واسطه تکنولوژی جدیدتر مثل ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴، بازی The Witcher 3: Wild Hunt آمد و رکورد وسعت آن بازی را شکست.

این حجم از جزئیات و بزرگی محیط بازی یکی از عوامل اصلی هستند که باعث می‌شود تا مخاطبان نه تنها برای مدّت زمان زیادی به تجربه آن بپردازند، بلکه حتی بعدها هم دوباره به محیط این بازی برگردند و کارهای ناتمامشان را به اتمام برسانند. در همین راستا نه تنها آقای تاد هاوارد، بلکه تیم سازنده هم معتقد هستند که بازی The Elder Scrolls 6 نیز برای مدّت‌ها تجربه می‌شود و همین رویکرد، نگرش تیم سازنده را نسبت به محصول در دست توسعه تغییر داده است. هاوارد در این زمینه می‌گوید:

ما مطمئن خواهیم شد که این کار را به درستی انجام می‌دهیم؛ چراکه مردم برای مدّت زمان طولانی به تجربه بازی می‌پردازند. بازی Skyrim [اخیراً] ۱۱ ساله شده است و هنوز هم احتمالاً پر مخاطب‌ترین بازی استودیوی ما است. ما شاهد ریزش مخاطب آن نیستیم و مردم احتمالاً آن را تا ۱۰ سال آینده هم تجربه خواهند کرد؛ بنابراین باید به این فکر کنیم که خب مردم بازی بعدی [مجموعه] Elder Scrolls را برای یک یا دو دهه تجربه خواهند کرد و این موضوع طرز تفکر شما در خصوص نحوه طراحی بازی را از همان ابتدا تغییر خواهد داد.

در مراحل بعدی مصاحبه، تاد هاوارد مراحل اولیه تولید پروژه‌های جدید را توضیح داد که البته شامل وضعیت بازی The Elder Scrolls 6 هم می‌شود. این مراحل از اجزای مختلفی تشکل شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تصاویر هنری و مفهومی، کار روی موسیقی، تعیین موقعیت بازی و موارد دیگر اشاره کنیم. نکته جالب آنجا است که مسیر آغاز بازی The Elder Scrolls 6 از مدّت‌ها قبل ترسیم شده بود.

هاوارد در این زمینه می‌گوید:

ما شروع به ایده‌پردازیم می‌کنیم، بنابراین تصاویر هنری و مفهومی را خلق می‌کنیم و به هر دلیلی من معمولاً [کارهای] شروع بازی را انجام می‌دهم. مثل اینکه دوست دارم به این موضوع فکر کنم خب بازی چگونه شروع می‌شود و باز‌ی‌باز اول چه کاری انجام می دهد؟ [سپس] ما [فرآیند تولید] موسیقی را زود انجام می‌دهیم.

او در ادامه توضیح می‌دهد:

به همین خاطر بازی The Elder Scrolls 6 را بردارید؛ ما متوجه می‌شویم که کجا تنظیم و تولید شده، لحن محصول چیست و چه ویژگی‌های بزرگی دارد. ما در مورد شروع بازی صحبت می‌کنیم و برای مدّت زمان طولانی روی آن کار کردیم. سپس ما دوست داریم روی موسیقی کار کنیم و بنابراین قبلاً برداشت‌هایی از موسیقی بازی The Elder Scrolls 6 ضبط کردیم؛ همان موسیقی که در تیزر بازی در سال ۲۰۱۸ استفاده شد. بدیهی است که ما کار توسعه بازی را از آن زمان فراتر بردیم.

در نهایت تاد هاوارد عنوان کرد:

ما در حال کار روی دنیا [نقشه بازی] هستیم. بعد از آن روی ایده‌پردازی‌ها و طراحی برای جهان موجود کار می‌کنیم و پس از اینکه [پروسه تولید] یک بازی را به پایان رساندیم، می‌توانیم واقعاً نمونه‌سازی روی بازی بعدی را آغاز کنیم. ما معمولاً در حال ساختن نوعی از فضاهای اولیه هستیم و بنابراین دوست داریم مانند یک آغاز برای محصول، نمونه‌ کوچک‌تر آن را تجربه کنیم و به مردم هم نشان دهیم. این احساس متفاوت است به نظر می‌رسد این همان چیزی است که منحصربه‌فرد خواهد بود.

اینطور که از توضیحات به دست آمد، بعد از انتشار بازی Starfield برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس،‌ ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، تیم سازنده کار خودش را روی توسعه ادامه بازی The Elder Scrolls 6 آغاز خواهد کرد و بعد از آن‌ هم احتمالاً نوبت به بازی Fallout 5 می‌رسد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی بتسدا سافتوور، وب سایت بازینامه را حتماً‌ دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از بازی‌بازهایی هستید که بیشتر از بازی Starfield منتظر تجربه بازی The Elder Scrolls 6 هستند؟ به نظر شما این بازی در چه برهه زمانی منتشر خواهد شد و چه انتظاراتی از آن دارید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۷ دی ۱۴۰۱
بازی Silent Hill 2 Remake
دیدگاه‌های این مطلب 0
سازنده اسبق مجموعه Silent Hill از توانایی استودیوی Bloober Team تولید بازی Silent Hill 2 Remake می‌گوید
۲۵ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۲۵ دی ۱۴۰۱
بازی WWE 2K23
دیدگاه‌های این مطلب 0
شایعه: زمان رونمایی از بازی WWE 2K23 تا رویداد رویال رامبل به تعویق افتاد
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو