دیدگاه‌های این مطلب 0

بازگشت عقاب به لانه‌ی اصلی | اولین‌نگاه به بازی Assassin’s Creed Mirage

هنوز نمی‌دانم در یک متن طرفداری کار خوبی است یا نه! اما بگذارید اعلام کنم من یکی از دو آتشه‌ترین طرفداران سری بازی‌های «فرقه قاتلین» (Assassin’s Creed) هستم. از اولین نسخه بازی به شدت آن را دنبال می‌کردم و خب مثل اکثریت طرفداران این سری، رفته رفته بعد از عرضه Origins کمتر به سراغ آن رفتم. همیشه هم یک دلیل داشتم. این بازی هر چقدر هم خوب باشد «اساسینز کرید» نیست!

قبل از اینکه عصبی شوید اجازه دهید نکته‌ای را بگویم. بازی‌هایی که از Origins به بعد عرضه شدند، «بازی‌»‌های خوبی بودند. تنها مشکل من با آن‌ها این بود که ربط زیادی به دنیای فرقه قاتلین نداشتند. از همان موقع یوبی‌سافت نشان داد که مسیر پیشرفت خود را در جذب گیمرهای نسل جدید دیده و با آن هیچ مشکلی ندارد. بازی عملا به یک نقش‌آفرینی تبدیل شده بود که بخش نقش‌آفرینی آن به مراتب پررنگ‌تر بود. این روند نقش‌آفرینیزه شدن در قسمت‌های بعد نیز ادامه داشت. شاید اوج این کار در Odyssey رقم خورد. جایی که عملا با یک اثر فانتزی طرف بودیم. اساطیر یونان و رم به بازی آمده بودند و دشمنان از انسان‌ها به هیولاها تبدیل شده بودند و اسب آتشین یکی از دستاوردهای بزرگ گیمرها در این بود!

در نهایت با عرضه والهالا، سری‌های جدید اساسینز کرید در مسیر خود قرار گرفتند و گیمرهای نسل جدید پا در رکاب فرقه قاتلین گذاشتند. اما چیزی که برای همه ما شفاف بود اهمیت گیمرهای قدیمی برای یوبی‌سافت است! دیر یا زود منتظر بودیم تا اثری کلاسیک و شبیه به قسمت اول و دوم منتشر شود. در نهایت در رویداد «یوبی‌سافت فوروارد ۲۰۲۲» قسمت‌های جدید اساسینز کرید معرفی شدند. از من جذاب‌ترین عنوانی که در این رویداد معرفی شد بازی Assassin’s Creed Mirage بود. این بازی احتمالا همان چیزی است که طرفداران کلاسیک این سری را راضی نگه می‌دارد.

اولین باری که قهرمان داستان ما «دزد» بود، برمی‌گردد به قسمت چهارم یعنی Assassin’s Creed Black Flag. حال دوباره قهرمان اصلی یک دزد است. دزدی در شهر بغداد. دزدی که قطعا یکی از عجیب‌ترین سرنوشت‌های تاریخ در انتظار اوست. راستش هنوز که هنوز است در مورد داستان بازی اطلاعات زیادی در دسترس نیست. شخصیت اصلی یعنی باسیم (Basim)، یک دزد قهار در شهر بغداد است. بگذارید قبل از ادامه دادن به موضوعی اشاره کنم. باسیم برای ما خیلی هم غریبه نیست. به قدر کافی در بازی والهالا با او برخورد داشته‌ایم و این دفعه به جای یک کاراکتر فرعی، به عنوان کاراکتر اصلی با او سر و کار داریم. البته باید این نکته را خاطر نشان کنم که باسیم والهالا و میراژ تفاوت زیادی با هم دارند. روایت میراژ تقریبا ۲۰ سال قبل از داستان والهالا است و به نظر می‌رسد در شروع میراژ، باسیم تنها ۱۷ سال سن دارد. اما چه می‌شود که باسیم پا در دنیای فرقه قاتلین می‌گذارد؟ طبق سندهای تاریخی و به استناد حضور گروه حشاشین در تاریخ، حضور این فرقه و گروه در ایران پایه‌گذاری شده و در کشورهای عربی مانند عراق هم پیش رفته است. ما نیز در این بازی بیشتر از هر جایی با بغداد سر و کار داریم. از طرفی طبق نمایش اولیه بازی به نظر می‌رسد قلعه حسن صباح و یا حتی بخشی از ایران نیز، به ماموریت‌های بازی اختصاص پیدا کند. بسیم ۱۷ ساله از آن‌جایی که یک دزد حرفه‌ای و کاربلد است، نظر فرقه قاتلین را به خود جذب می‌کند. روشن یکی از اساتید اصلی این فرقه که زنی ایرانی است مسئول پرورش باسیم می‌شود. از این‌جا به بعد داستان دیگر مشخص نیست!

البته حدس‌هایی که می‌توان در مورد داستان زد به این‌جا ختم نمی‌شود. در قسمتی از تریلر بازی، متوجه نزدیک شدن «جن»‌ها به باسیم می‌شویم. درست در لحظه‌ای که دشمن خود را از سر راه برمی‌دارد و وارد دنیای ماورایی همیشگی اساسینزها می‌شود. پس در نتیجه در این دنیای ماورایی، اتفاقات مختلفی رقم خواهد خورد. راستش را بخواهید شاید همین جن‌ها باعث شده باشند که باسیم سر از دنیای والهالا در آورده باشد!

از طرفی به واسطه زمان رقم خوردن داستان و البته سابقه یوبی‌سافت در نمایش دادن شخصیت‌های مهم تاریخی، باید منتظر مشاهیر مختلفی باشیم. مشاهیر عراقی یا حتی ایرانی!

از این‌ها که بگذریم، از AC Syndicate دیگر عنوانی در این مجموعه به پیاده‌سازی دقیق یک شهر نپرداخت. پس قطعا دیدن بغداد در زمان طلایی پیدایش اسلام و البته اوج شکوفایی بغداد می‌تواند برای طرفداران این مجموعه خبر خوبی باشد. چیزی که مدت‌ها همگی منتظر آن بودیم.

اگر به خاطر بیاورید، عقاب‌های همیشگی سری فرقه قاتلین در والهالا جای خود را به کلاغ‌های افسانه‌ای اسکاندیناوی دادند. اما این‌بار دوباره شاهد عقاب‌ها هستیم و حتی می‌توانیم عقاب باسیم را کنترل کنیم. عقاب باسیم با نام اِنکیدو در بازی قرار است حضور نسبتا پررنگی داشته باشد و با کمک او، مراحل را بهتر پیش ببریم.

با اینکه تنها چیزی که از Assassin’s Creed Mirage دیده‌ایم، یک تریلر سینماتیک و چند تصویر است، اما می‌توان حدس‌هایی در مورد گیم‌پلی زد. اگر تریلر و صحبت تیم تولید بازی را کنار هم بگذاریم به نتایج مختلفی می‌رسیم. حرکات پارکور که از جذابیت‌های این سری بازی به شما می‌رود در این نسخه حضور پررنگی دارد. از آن‌جایی که شهر بغداد تا حد امکان طبق تصاویر تاریخی در بازی پیاده‌سازی شده، پس قطع به یقین حضور پارکو به مراتب از نسخه‌های چند سال اخیر پررنگ‌تر خواهد بود. در سیستم مبارزات بازی، Hidden Blade یا همان چاقوی معروف اساسینزها که در زیر ساعد قرار می‌گیرد، به میراژ برگشته و حتی باسیم به خاطر وجود این سلاح انگشت خود را طبق آیین فرقه قاتلین قطع می‌کند.

راستش را بخواهید بیش از این نمی‌توان حدس و گمان‌های بیشتری در مورد میراژ زد. اما از زمان پخش تریلر، اکثر گیمرها آن را با قست اول و دوم مقایسه می‌کنند. امیدواریم حداقل این قسمت، تا حد زیادی نیاز گیمرهای قدیمی را برآورده کند و سری به دنیای کلاسیک فرقه قاتلین بزنیم. به شخصه، خیلی وقت است که منتظر بازگشت عقاب به لانه اصلی هستم.

سازنده: Ubisoft Bordeaux

ناشر: Ubisoft

پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series S/X, Amazon Luna

 

در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۴ مهر ۱۴۰۱
دیدگاه‌های این مطلب 0
بازگشت عقاب به لانه‌ی اصلی | اولین‌نگاه به بازی Assassin’s Creed Mirage
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو