شخصیت Aloy در Horizon: Forbidden West نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود
انعطاف پذیری، اشتیاق و کنجکاوی شخصیت Aloy در بازی Horizon: Zero Dawn باعث شد تا او به یکی از شخصیتهای مورد علاقه ما در نسل هشتم بازیهای ویدیویی بدل شود. اما به نظر میرسد که در دنباله این بازی یعنی Horizon: Zero Dawn قرار نیست که او همان جنگجو و شخصیت سادهای باشد که دیدهایم و استودیوی گوریلا گیمز میخواهد کمی بیشتر وارد عمق شخصیتپردازی او شود. او در انتهای قصه لقب «بهترین شکارچی ماشینآلات» را دریافت کرد و همین کافی است تا سازندگان در قسمت دوم تلاش کنند تا شخصیتپردازی پختهتری از او را به نمایش بکشند. داستان قسمت دوم شش ماه بعد از جریانات قسمت اول میافتد که Aloy قصد دارد تا به بخش غربی دنیای بازی برود که اطلاعات بیشتری راجع به نوعی سرخک در حال تخریب محیط زیستی آن منطقه است خبردار شود. البته فکر نکنم لازم به گفتن باشد که سفر او به غرب، خطرات جدیدی را برای او به همراه دارد. او این بار تنها با ماشینها و رباتها سرکار ندارد بلکه از سمت قبیله دشمن و رقیب هم مورد حمله قرار میگیرد که افراد این قبیله هم میتوانند مانند Aloy کنترل این رباتها را بر عهده بگیرند و همین موضوع باعث میشود تا Aloy مجبور به مبارزه در دو جبهه مختلف باشد؛ البته در این قسمت یک سری طوفانهای عجیب هم وجود دارند که برای هر جناح و جبهه دچار چالش خواهد شد و Aloy هم از این قاعده مستثنی نیست.
گوریلا گیمز از محبوبیت عجیب Aloy میان گیمرها آگاه شده و تصمیم دارد که روایت و شخصیتپردازی او را چند سطح بالاتر ببرد و لایههای جدیدی از شخصیتپردازی او را به نمایش بکشد. در دموهایی از بازی دیدهایم که در بازی مدام به Aloy گذشته و شجرهاش یادآوری میشود. او دیگر یک جنگجوی عادی نیست و در این قسمت به او به چشم یک ناجی نگاه میشود؛ ناجی که مأموریت مهم «نجات دادن آینده کرهزمین» را بر گرده خود دارد.
این اتفاق شاید در ابتدا کمی کلیشه به نظر برسد اما اگر به شخصیتپردازی Aloy دقت کنید، بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد که تبدیل کردن او به یک قهرمان ناجی میتواند بهترین حرکت برای آرک شخصیتی او باشد؛ از آنجا که در این روزها داستانهای قهرمانی طرفداران زیادی دارد، مطمئنا خیلیها دوست دارند که در نقش قهرمان ظاهر شوند و اینبار در قالب یک بازی ویدیویی دنیا را نجات دهند.
شخصیتپردازی Aloy همیشه متکی بر خودش بوده و از آنجا که او از قبیله خودش طردشده بود، اعتماد کردن به آدمهای دیگر برای او بسیار سخت است و همین موضوع قرار است که در Horizon Forbidden West به یکی از ارکان اصلی شخصیتپردازی Aloy بدل شود. Aloy دوست دارد که مثل مادر خود ریسک رفتن در دل خطر را به جان بخرد و جلوی سرخک را گرفته و دنیا را نجات دهد؛ حتی اگر مجبور باشد تمام راه را دستتنها پیش برود. اما از طرفی او یاد میگیرد که هر چقدر هم دست تنها بخواهد دنیا را نجات دهد، در نهایت ارتباط افراد با یکدیگر است که دنیا را به واحدی متحد بدل میکند.
شخصیت Aloy همیشه سردی و بیخیالی شخصی را به همراه خودش دارد و ترکیب این لایه از شخصیتپردازی او با تنهاییاش میتواند یکی از بهترین اتفاقاتی باشد در شخصیتپردازی و روایت بازی صورت میگیرد. با این که او در ماجراجویی خود دوستهای زیادی را پیدا کرد اما هنوز حس یک غریبه را جهان دارد. در حقیقت او هیچ خانهای ندارد و همین دلایل کنار یکدیگر میتواند باعث شود تا شخصیتپردازی او در این قسمت بسیار عمیقتر از گذشته شود.
در یکی از مقالات دیگری که در کاروتک قرار دادیم، هشت ویژگی که قرار است در Horizon Forbidden West بهبود پیدا کند را نام بردیم که یکی از این موارد، وقتگذرانی بیشتر با همراهان و شخصیتهای فرعی داخل بازی بود. حالا که Aloy شخصیت یاغی و تنهایی دارد، همراهان و شخصیتهایی که در بازی میبینیم ممکن است کمک بسیار بسزایی در ایجاد لایههای جدید و عمیقی از شخصیت سرکش Aloy به نمایش بکشند و عجیب نیست که استودیو گوریلا گیمز روی حضور پررنگتر شخصیتهای فرعی تمرکز داشته است.
کمتر از یک ماه تا انتشار بای Horizon Forbidden West باقی مانده و به نظر میرسد که قرار بیشتر به شخصیتپردازی او پرداخته شود؛ موضوعی که در قسمت اول این فرنچایز به خوبی رعایت نشده بود و دارای مشکلات اساسی بود اما با محبوبیتی که این بازی و شخصیت Aloy به دست آورد، گوریلا گیمز سرمایهگذاری بیشتری روی این شخصیت انجام خواهد داد.