وقایع Call of Duty: Vanguard پس از جنگ جهانی دوم رخ میدهد و در مورد شکار جانشین هیتلر است
حالت داستانی Call of Duty: Vanguard راجع به یک جوخه 4 نفره و تولد نیروهای ویژه است. برای مطالعه ادامه خبر با کاروتک همراه باشید.
بعد از ماهها گمانه زنی و شایعات در مورد Call of Duty: Vanguard بالاخره این بازی به طور رسمی به عنوان جدیدترین قسمت در این سری تأیید شد. Vanguard برای بار هفتم این سری را به جنگ جهانی دوم میبرد، البته به نظر میرسد که این بار داستان این بازی با دفعات قبل تفاوت داشته باشد و همینطور استودیو سازندهاش Sledgehammer گفته که امیدوار است Call of Duty: Vanguard یک تجربه متفاوت باشد.
Sledgehammer مسئولیت ساخت این بازی به عهده دارد و با قرار دادن وقایع این بازی بعد پایان رسمی جنگ جهانی دوم باعث دمیدن نفس تازهای به این ژانر قدیمی شده. وقایع Vanguard پس از مرگ هیتلر و شکست نازی رخ میدهد و در آن نیروهای متفقین از یک نقشه شوم به نام پراجکت فینکس (Project Phoenix) مطلع میشود که قصد دارد تا راه را برای جانشین هیتلر هموار کند.
شرور اصلی Call of Duty: Vanguard یک شخصیت ساختگی به نام هنریش فرایسینگر (Heinrich Freisinger) و الهام گرفته ار هنریش مولر (Heinrich Müller) رئیس گشتاپو (پلیس مخفی رژیم نازی) است. در سال 1945 هیلتر در تئوری یک جانشین به نام Karl Dönitz داشت که بلافاصله پس از شکست نازیها خودش را تسلیم کرد و در دادگاه نورنبرگ به جنایت علیه بشریت مورد محاکمه قرار گرفت. پس میتوان گفت که این داستان تا حدی صحت تاریخی دارد. چیزی که دوست داریم در حالت داستانی این بازی وجود داشته باشد شاخ و برگ دادن بیشتر به این داستان است که میتواند داستان یک تاریخ موازی همراه با المانهای ماوراء طبیعه را تعریف کند.
سری Call of Duty با فرستادن نیروهای ویژه به کشورهای خطرناک غریبه نیست اما این کانسپت در زمان جنگ جهانی دوم یک کانسپت نوپا و جدید بوده و به همین خاطر میتواند این بازی را نسب به قسمتهای قبلی متفاوت کند. برای مقابله با جانشین هیتلر نیروهای متفقین چهار متخصص را به نام های آرتور کینگزلی (Arthur Kingsley) از بریتانیای کبیر، پولبنا پتروا (Polina Petrova) از اتحاد جماهیر شوروی، وید جکسون (Wade Jackson) از آمربکا و لوکاس زیگز (Lucas Riggs) از استرالیا را مأمور کردهاند تا این خطر را مهار کنند.
ما در یک نمایش خصوصی ار حالت داستانی توانسیم گیمپلی Vanguard را از نزدیک بیبنم. این قسمت یکی از ماموریتهای اول بازی بود که آرتور را پس از فرود با چتر نجات در پشت خطهای دشمن شب قبل حمله D-Day دنبال میکرد.
آرتور فرود سختی به خاطر آتش گرفتن چتر نجاتش در وسط پرشاش دارد که باعث میشود اسحلهاش را از دست بدهد و به همین دلیل باید در آن منطقه جنگی به دنبال یک سلاح بگردد که در نهایت یک سلاح Kar98 از پیکر بیجان یک سرباز غارت میکند. چیزی که در ادامه رخ میدهد یک مأموریت مخفیکارانه است که حتماً در یکی بازیهای Call of Duty آنها را دیدهاید که همان فرمول کمی مخفی کاری و سپس تیز اندازی با بیشترین سر و صدا را دنبال میکنند. این نکته البته آنقدرها هم بد نیست. چیزی که نظر ما را جلب کرد کوتاه بودن مدت تیراندازیها و تعداد کم یک یا دو نفری سربازان دشمن بود. در این مدت سربازان به آرتور شلیک میکنند اما وفتی او را گم میکند دوباره به جست و جوی او میپردازند. این مرحله بیشتر شبیه یک بازی اکشن مخفی کاری بود تا یک مرحله سنتی Call of Duty.
این دموی هشت دقیقهای خیلی تأثیرگذار بود اما در عین حال بسیار خطی بود. تمام حرکات و تیراندازیها از قبل برنامهریزی شده بودند. دمویهای خطی برای بازیهایی مانند The Last Of US بسیار تأثیرگذار هستند، چون به بازیکنان یکی از چندین راه انجام یک مرحله را نشان میدهد. اما در مورد Call of Duty: Vanguard بعید به نظر میرسد چند روش برای انجام یک مرحله وجود داشته باشد و به نظر میرسد که تجربه همه از این مرحله به یک شکل باشد که جای تأسف دارد.
این اولین باری نخواهد بود که دموی حالت داستانی یک بازی Call of Duty چیزی را به ما نشان میدهد که واقعیت وجود ندارد. همین اتفاق سال گذشته در نمایش دموی Call of Duty: Black Ops – Cold War هم اتفاق افتاد، آن دموی که مربوط به مرحله نفوذ به دفتر مرکزی KGB بود به ما اینطور القا میکرد که میتوانیم آن مرحله را هر جور که دوست داریم بازی کنیم و شاهد گزینههای زیادی با عواقب مختلف باشیم، اما در واقعیت این مرحله بیشتر حالت یک نقشه با چند هدف را داشت که در واقع کاملاً خطی بود و ما فقط میتوانستیم در آن چهارچوب اهداف مختلف را به شکل غیر خطی کامل کنیم و در نهایت پایان مرحله برای همه یکی بود.
این به بدان معنی نیست که حالت داستانی Call of Duty: Vanguard زمان خوبی نباشد. تیراندازی و انیمشنها مثل همیشه عالی هستند که به خاطر موتور قوی Modern Warfare 2019 است و اگر بخواهیم روراست باشیم تا مولتی پلیر این بازی را نبینیم نمیتوانیم در مورد آن قضاوت کنیم. ما میدانیم که سیستم Gunsmith بازخواهد گشت و نقشهها تخریب پذیر خواهند بود. اما Sledgehammer رونمایی کامل از مولتی پلیر را به زمان دیگری موکول کرده است.
Call of Duty: Vanguard پنجم نوامبر منتشر میشود. در این نمایش، ما همچنین فهمیدیم که قرار است به Call of Duty: Warzone یک نقشه جدید و همچنین سیستم آنتی چیت را در 2021 به خود اضافه کند.