پلیاستیشن در حال کار با ۱۷ استودیو برای توسعه محتوای انحصاری است
جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی سونی یعنی پلیاستیشن، در طول مراسم CES 2022 اعلام کرد که در حال حاضر ۱۷ استودیو مختلف در حال کار با پلیاستیشن هستند تا محتوای انحصاری را برای این مجموعه بسازند؛ این استودیوها از خانواده پلیاستیشن و استودیوهای سوم شخص هستند.
جیم رایان بهطور دقیق اینگونه گفت:
با پشتیبانی و سرپرستی پلیاستیشن، هماکنون ۱۷ استودیو مختلف در حال تولید محتوای انحصاری برای پلیاستیشن هستند. بسیار خرسندیم که کارهای درخشان این استودیوها را ببینیم که به مرور زمان آثار آنها به کارنامه انحصاریهای پلیاستیشن اضافه خواهند شد. با گذر زمان و اضافه شدن قابلیتهای جدید به کنسول نسل نهمی یعنی PS5، قطعا محتویات مرتبط با این ویژگیها را در دسترس مخاطبان قرار خواهیم داد. به عنوان مثال اخیرا قابلیت «صدای سهبعدی» را به این کنسول اضافه کردهایم که بهزودی مانور بیشتری روی این قابلیت خواهیم داد. همچنین قابلیت بازی کراسپلی بین PS4 و PS5 که بازخوردهای خوبی را از سمت کاربران برای این ویژگی دریافت کردهایم.
همچنین در سال جاری میلادی قصد داریم از قابلیت جدیدی روی PS5 برای بازیهای رقابتی رونمایی کنیم که تمرکز زیادی روی تکنولوژی قدرتمند PS5 خواهد داشت و سعی میکنیم که بیشتر با این تکنولوژی قدرتنمایی کنیم.
چندی از این بازیهایی که جیم رایان راجع به آن صحبت میکند را در حال حاضر هم میشناسیم. به عنوان مثال استودیوی Guerilla Games در حال ساخت قسمت دوم فرنچایز هورایزن با نام Horizon: Forbidden West است و از طرفی استودیو سانتا مونیکا هم در حال توسعه بازی God of War: Ragnarök است. استودیو Polyphony هم در حال توسعه قسمت جدید فرنچایز ریسینگ Gran Turismo است. قابل ذکر است که تمامی بازیهای ذکر شده، برای PS4 و PS5 منتشر خواهند شد.