دیدگاه‌های این مطلب 0

چرا Bungie در تلاش است که تکنولوژی گوگل استدیا را بخرد؟

اخبار بازینامه
۱۸ بهمن ۱۴۰۰

دیروز Business Insider در گزارشی اعلام کرد که گوگل تقریباً توسعه‌ی گوگل استدیا را برای فروش تعطیل کرده و به دنبال فروش تکنولوژی این پلتفرم به شرکت‌هایی است که قصد دارند بازی‌های خود را در فضای ابری پیاده‌سازی کنند.

در میان مدعی‌های بالقوه‌ی دریافت این تکنولوژی، که حالا گفته می‌شود گوگل نام آن را به گوگل استریم (Google Stream) تغییر داده است، نام‌های مانند Peloton وجود دارد و در کنار این نام، جایی که کمی تعحب برانگیز خواهد بود، ما اسم بانجی‌ را هم می‌بینیم. بانجی، استودیو توسعه‌دهنده‌ی Destiny 2 که به تازگی توسط سونی به مبلغ۳.۶ میلیارد دلار خریداری شده است.

خب این شاید کمی پیچیده و عجیب به‌نظر برسد اما خیلی هم غیرمنطقی نیست. بانجی یکی از قدیمی‌ترین شرکای استدیا است؛ چرا که Destiny 2 از ابتدا به عنوان یک بازی پرچمدار برای پلتفرم گوگل استدیا بوده و این استودیو با فناوری که اجازه می‌دهد Destiny 2 روی فضای ابری اجرا شود، در کنار گوگل از نزدیک کار کرده است.

در حالی که گوگل استدیا بخش کوچکی از بازیکنان Destiny 2 را در مقایسه با رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها تأمین می‌کند، بانجی ظاهراً با گوگل در مورد خرید فناوری استدیا برای استفاده‌ شخصی خود، عمیقاً وارد مذاکره شده است.

این گزارش می‌گوید که ایده از انجام کار، مالکیت بخش محتوایی مانند بازی‌ها به دست بانجی بوده در حالی که گوگل، این فناوری را از لحاظ سرور و توسعه‌های فنی تقویت کند. بنابراین، بانجی صاحب سرویس استریمینگ خودش می‌شود، در حالی که توسط فناوری استدیا گوگل از آن پشتیبانی خواهد شد.

در حال حاضر اخباری از وضعیت این معامله در دسترس نیست و اکنون که سونی هم استودیو بانجی را خریده، بعید نیست که برنامه‌های خاصی را برای استریم کردن بازی‌ها با کمک این سرویس داشته باشد. به هر حال این می‌توانید برای بانجی بسیار معامله‌ی سودمندی باشد که در ادامه به دلایل سودمند بودن آن اشاره خواهیم کرد.

اگر استدیا منحل شود که خیلی هم بعید به‌نظر نمی‌رسد، بانجی می‌تواند به سادگی صاحب یک Destiny App شود که در آن شما می‌توانید بازی خود در هر دستگاهی اجرا کنید؛ درست به همان شکل که استدیا این کار را انجام می‌داد. این فناوری استریم حتی می‌تواند مشارکت را برای بازی از پیش بیشتر هم کند. تام وارن از The Verge می‌گوید حتی ممکن است Destiny 2 روی ۱۰۰ میلیون نینتندو سوئیچ به صورت استریم قابل بازی باشد و نیاز به دانلود و اشغال فضا روی این کنسول حذف شود.

بانجی علناً هم اعلام کرده است که چقدر به اجرای نسخه‌ی Destiny 2 بازی روی استدیا در حالی که همه در آن زمان به صورت دورکار در حال فعالیت بوده‌اند، اعتماد داشته. استریم استدیا باعث شده که فرآیند توسعه به صورت آروم و بدون مشکل در طول همه‌گیری کرونا صورت بگیرد. بیشتر روند توسعه‌ی بازی‌ها در بانجی هنوز هم به صورت دورکاری است ولی اگر پس از تمام شدن این همه‌گیری، توسعه‌دهندگان به محل کار خود هم بازگردند، یک‌سری موقعیت‌های شغلی ایجاد شده است که این شرکت می‌تواند تعداد زیادی کارمند را از سراسر جهان برای توسعه‌ی این بازی استخدام کند بدون آن‌که نیاز به حضور فیزیکی آن‌ها در این شرکت باشد و این فناوری در آن‌جا هم بدون شک مفید واقع خواهد شد.

باز هم سخت است که بدانیم پس از این قراردادی که میان سونی و بانجی بسته شده، چه اتفاقی برای این گفتگو‌ها اتفاق خواهد افتاد. درست است که بانجی حالا تاحدی یک استودیو مستقل باقی می‌ماند بازی‌های آن به صورت چندپلتفرمی باقی خواهند ماند ولی بدون شک این معامله در حال حاضر توسط سونی صورت می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند ایده‌های دیگری را مانند قرار دادن Destiny در پروژه‌ی پلی‌استیشن اسپارتکوس داشته باشند. باید صبر کنیم و ببینیم که در نهایت چه اتفاقی در این مورد رخ خواهد داد.

در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید
۲۷ دی ۱۴۰۱
بازی Silent Hill 2 Remake
دیدگاه‌های این مطلب 0
سازنده اسبق مجموعه Silent Hill از توانایی استودیوی Bloober Team تولید بازی Silent Hill 2 Remake می‌گوید
۲۵ دی ۱۴۰۱
گیم لیست
دیدگاه‌های این مطلب 0
گیم لیست | ۵۰ بازی داستانی که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن منتشر می‌شوند (قسمت اول)
تازه‌ترین ویدیو‌ها
۲۵ دی ۱۴۰۱
بازی WWE 2K23
دیدگاه‌های این مطلب 0
شایعه: زمان رونمایی از بازی WWE 2K23 تا رویداد رویال رامبل به تعویق افتاد
ویترین ویترین
ویترین
ویدیو ویدیو
ویدیو
جستجو جستجو
جستجو