نینتندو فعلاً قصد ندارد وارد متاورس شود
نینتندو فعلاً وارد قطار متاورس نخواهد شد چرا که نمیداند چگونه از این مفهوم برای ارائهی سوپرایزها و سرگرمیهای تازه نینتندو استفاده کند.
از رئیس شرکت نینتندو، شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) در جریان پرسش و پاسخ درآمد مالی شرکت پرسیده شد که آیا نینتندو برنامههایی را در رابطه با متاورس و NFT دارد یا خیر که او فقط به سؤال اول پاسخ داد. او با اذعان به علاقهی فعلی به این ایده شروع کرد:
متاورس توجه بسیاری از شرکتها را در سراسر جهان جهان به خود جلب کرده است و پتانسیل بالایی دارد.
با این حال، فوروکاوا با اشاره به اینکه در حال حاضر این جریان با برنامههای نینتندو مطابقت ندارد، ادامه داد:
در این برهه از زمان، هیچ راه آسانی برای تعریف بهطور خاص وجود ندارد که متاورس چه نوع شگفتیها و لذتهاییی را برای مصرفکنندگان ما ارائه میدهد.
پس چه چیزی نظر فوروکاوا را تغییر میدهد؟ به نظر میرسد که موضوع اصلی یافتن راهی برای استفاده از متاورس به روش Nintendo-y باشد:
اگر بتوانیم راهی را برای انتقال رویکرد نینتندو به فراجهان پیدا کنیم که بسیاری از مردم بتوانند آن را بهراحتی درک کنند، این کار را خواهیم کرد اما فکر نمیکنم که وضعیت در حال حاضر چنین باشد.
متاورس مفهومی که در حال حاضر در دنیای فناوری قدرت زیادی پیدا کرده است. درحالیکه هیچ نسخهی واضحی از چیستی متاورس وجود ندارد، ایده اصلی، یک دنیای مجازی و پایدار را نوید میدهد که موانع خدمات آنلاین را که توسط یک اقتصاد واحد به هم متصل میشود، از بین میبرد.
شرکتهای بزرگ صنعت بازی اخیراً علاقهی زیادی را به متاورس نشان دادهاند. سال گذشته، اپیک حدود یک میلیارد دلار برای کار رو این ایده جمعآوری کرد. خالق بازی PUBG: Battlegrounds، استودیو Krafton با چندین شرکت در سراسر جهان برای ایجاد متاورس در آنریل انجین شریک شده است و Bandai Namco هم قصد دارد ۱۳۰ میلیون دلار برای یک بازی IP متاورس در کتابخانهی بازیهای خود هزینه کند.