ردیابی چشمی عینک واقعیت مجازی PSVR 2 عملکرد بازیها را بهبود میبخشد
برندان واکر (Brendan Walker)، یکی از مهندسان اصلی شاغل در استودیوی پالیارک (Polyarc) میگوید که ردیابی چشمی پلیاستیشن وی آر ۲ (PlayStation VR 2 ) به توسعهدهندگان این امکان را میدهند که منابع خود را در جهت بهبود عملکرد و سازگاری اولویت بندی کنند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.
جزئیات جدیدی در مورد هدست واقعیت مجازی نسل جدید پلیاستیشن وی آر ۲ (PlayStation VR 2) کم کم مورد رهگیری اهالی رسانه و مخاطبان حوزه فناوری و بازی قرار گرفته است. با اینکه طی ماههای گذشته، کمپانی سونی (Sony) اطلاعات زیادی را در خصوص فناوری واقعیت مجازی نسل بعدی خودش موسوم به پلیاستیشن وی ار ۲ (PlayStation VR 2) در فضای مجازی منتشر کرده بود، اما این موضوع جلوی بروز سایر اطلاعات را که توسط اینسایدرها و گزارشهای مختلف نشر میشود را نمیگیرد.
با این اوصاف، برخی از مهمترین مشخصات این سیستم فاش شدهاند و خیلی از متخصصین حوزه فناوری، قابلیت رهگیری چشمی را یکی از بزرگترین نکاث مثبت این محصول میدانستهاند. البته همانطور که انتظارش را داشتهاید، سایر توسعهدهندگانی که در حال کار روی عناوین خود برای این سیستم هستند، در خصوص قابلیت رهگیری چشمی PSVR 2 بسیار هیجانزده بوده و نظرات خود را پیرامون آن شرح دادهاند.
اخیراً اقای برندان واکر (Brendan Walker)، یکی از مهندسان اصلی شاغل در استودیوی پالیارک (Polyarc) که درحال تولید بازی Moss: Book 2 برای هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی آر ۲ هستند، در مصاحبهای با مجله Play ( منتشر شده از طریق وب سایت Gameindustries) در خصوص این موضوع صحبت کرد:
در خصوص هدست کنونی پلی استیشن وی آر [نسل یک]، سازندگان وقت زیادی را برای رندرینگ تلف میکنند و به همین خاطر جایی برای جزئیات بیشتر برای آن محصول وجود ندارد.
این ادعا بر آن اساس مطرح شد که نسل اول هدست واقعیت مجازی سونی از قابلیت Foveated Rendering اصلاً استفاده نمیکرد. همانطور که آقای واکر در ادامه توضیح میدهد، چشم انسان فقط میتواند روی «یک پنجره باریک» در تصاویری که بازیها ارائه میدهند، تمرکز کند و با قابلیت ردیابی چشمیای که در PSVR 2 وجود دارد، توسعهدهندگان میتوانند این موضوع را در اولویت بندی خود قرار داده تا عملکرد و سازگاری در طول طراحی بازیها افزایش پیدا کند. بنابر اعتقادات ایشان، چنین قابلیت باعث افزایش طول عمر هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی ار ۲ هم میشود. او میگوید:
حرکت سونی هوشمندانه بود که به این سیستم متمایل شد، زیرا میدانید که شما این سخت افزار را دارید که امیدوارید برای مدتی در دسترس [مخاطبان] باشد و برای اینکه طول عمر بیشتری از آن به دست آورید، باید بتوانید تا جایی که ممکن است بهینهسازیهایی را برای آن انجام دهید.
البته با توجه به اینکه کمپانی سونی هنوز بازهای را برای راهاندازی و عرضه عینک واقعیت مجازی پلیاستیشن وی آر ۲ اعلام نکرده است، اما هنوز هم مشخص نیست که کاربران چه زمانی میتوانند این محصول را روی سر و چشمان خود قرار داده و بازیهای جدید را با آن تجربه کنند. با این حال، گزارشهای اخیر بارها به ما نشان داد که محصول یادشده قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روانه بازار شود. به هر حال برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون هدست PSVR 2 و بازه انتشار آن، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم بابت تجربه هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی ار ۲ مشتاق هستید؟ به نظر شما با وجود چنین فناوریهایی، هدست واقعیت مجازی جدید کمپانی سونی از طول عمر بیشتر برخوردار خواهد بود؟ به نظر شما برای چنین محصولی، میتوانیم شاهد افزایش گرافیک بازیهای آن باشیم؟ تجربه شما در خصوص استفاده از فناوری نسل اول هدست واقعیت مجازی PlayStation VR چه بود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار این حوزه را از طریق صفحه اصلی دنبال کنید.