سازنده بازی Dead Space Remake توضیحاتی از موتور Intensity ارائه کرد
موتور Intensity توسط تیم توسعهدهنده بازی Dead Space Remake به عنوان راهی برای ارائه تجربیات منحصربهفرد به بازیبازهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
استودیوی بازیسازی EA Motive جزئیات جدیدی را در مورد بازی Dead Space Remake که ریبوت مجموعه Dead Space محسوب میشود، در یک پست از بلاگ توسعهدهنده ارائه کرد که آن را میتوانید از وب سایت اصلی بازی پیدا و مطالعه کنید، اما توضیحات تکمیلی آن در ادامه آمده است. این اطلاعات تازه پیرامون ویژگی جدیدی به نام Intensity Director بود که همان موتور بازیسازی اصلی برای تولید این محصول موردانتظار شناخته میشود.
اریک باپتیزات، کارگردان ارشد بازی Dead Space Remake ، با هدف اینکه راهی برای نگه داشتن بازیبازها در طول تجربه این محصول داشته باشد، از موتور Intensity استفاده کرده تا بنا به صحبتهای خودش، مسیری برای کنترل سطح استرس بازیباز داشته باشد از این موضوع هم اطمینان حاصل کند که همیشه اتفاقی در حال رخ دادن است.
این سیستم اساساً علمکرد کلی بازیبازها را در طول تجربه گیمپلی بازی Dead Space Remake اندازهگیری میکند و رویدادهای تازهای را به صورت پویا خلق خواهد کرد تا صحنههای غیرقابل پیشبینی بهوجود آیند و تیم سازنده هم به همان هدف «ترسناک بودن» محتوای محصول یادشده نزدیک شوند. با این حال، موتور یادشده چیزی شبیه به روندی است که در بازی Left 4 Dead مشاهده شده بود، چراکه موتور Intensity میتواند بر جنبههایی مانند مه، بخار و تی تغییرات صدا و نور نیز تأثیر بگذارد.
مثالی که در این پست زده شد، مربوط به یک بازیباز است که با یک اتاق نسبتاً آرام روبهرو میشود که فقط صداهای پیرامون او باعث ایجاد وحشت و ترس میشود و چیز دیگری وجود ندارد. استیون سیسیولا، یکی از طراحان ارشد بازی Dead Space Remake از استودیوی بازیسازی EA Motive، میگوید:
اما ممکن است به اتاق دیگری بروید و ناگهان یک اسلشر از دریچه دیواری بیرون بیاید، چراغها خاموش شود و مه سراسر اتاق را فرا بگیرد. صحنههای شدیدی پیرامون رویارویی بازیبازها با دشمنان وجود دارد، اما بعد از آن به بازیباز استراحت میدهیم؛ زیرا ما اساساً میزان تنش را ردیابی میکنم تا مطمئن شویم که این رویدادهای [تصادفی] فقط پشت سر هم و با شدّت بالا نیستند. اگر این اتفاق بیافتد، قطعاً از نظر احساسی [برای بازیباز] خسته کننده خواهد بود و او با خودش میگوید که «دیگر نمیتوانم این موضوع را تحمل کنم».
البته تیم سازنده کمی با موتور Intensity آزمایشاتی انجام داده و بازی Dead Space Remake را با آن تجربه کردند و طبق پست فوق، این آزمایش ارزش بالایی داشته است. توسعهدهنده آزمایش یک فصل از تجربه با مقایس یافتن ترسهای ایجاد شده به وسیله این موتور را به گونهای توصیف میکند که تقریباً از سناریوهای هدایت شدهتر قابل تشخصی نیستند.
دیوید وینست، توسعهدهنده ارشد نرمافزاری از استودیوی بازیسازی EA Motive، در این زمینه توضیح میدهد:
غافلگیرکنندهترین چیز این است که انتظار نداشتم اینقدر سریع کار کند! میدانید، وقتی یک فیلم ترسناک تماشا میکنید، همه چیز به نانوثانیه زمانبندی میشود. یعنی همه چیز با دقت برنامهریزی و صحنهسازی انجام شده است تا مخاطب احساس ترس کند. مثل این بود که چگونه میتوانیم آن را با یک ژنراتور پویا باز تولید کنیم؟ امکان ندارد! اما به نظر میرسد که ما در واقع توانستهایم همین احساس را داشته باشیم.
بازی Dead Space Remake در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۶ دی ۱۴۰۱ به صورت رسمی برای کاربران پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی بازیسازی EA Motive، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از بازیبازهای مشتاقی هستید که دوست دارند در روز اول انتشار به تجربه بازی Dead Space Remake بپردازند؟ به نظر شما آیا این محصول میتواند سطح جدیدی از ژانر ترس را در صنعت بازیهای ویدیویی تعریف کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفخه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.