جیم رایان: سونی قصد خرید استودیوهای بیشتری را دارد
جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی، بهتازگی گفته است که این شرکت خرید استودیوهای بیشتری را برنامهریزی کرده است. او در ادامه گفت که این استودیوها جدا از آنهایی هستند که قبلاً در سالهای 2021 و 2022 اعلام شده بودند.
رایان در یک حضور اخیر در پادکست پلیاستیشن (از طریق VGC) درباره خریدهای جدید سونی صحبت کرد و گفت:
ما در حال حاضر در یک نقطه بسیار خوب با استودیو پلیاستیشن هستیم و در چند سال گذشته هم اینچنین بوده است. در واقع موفقیت حیاتی و موفقیت تجاری بازیهایی که بازیسازان ما میسازند، به ما اجازه سرمایهگذاری هنگفتی را در زمینه تولید محتوا داده است.
رایان در ادامه افزود:
ما در حال افزایش تعداد استودیوهای خود بهصورت ارگانیک هستیم و از طریق این اکتسابات در حال رشد هستیم. ما پنج استودیو را در طول سال 2021 خریداری کردیم و اکنون در حال مذاکره با Bungie هستیم و برنامههای زیادی را برای انجام داریم. این اقدامات ما را وارد چرخهای میکند، چرخهای با بزرگی بسیار زیادی که میتواند باعث موفقیت بیشتر سونی شود.
آخرین خرید سونی از Haven Studios ماه گذشته اعلام شد. این دومین خرید بزرگ در سال 2022 برای این شرکت بود که قبل از خرید سازنده سری دستنی، Bungie، در ژانویه بود. حتی قبل از آن، در طول سال 2021 سونی پنج استودیو را خریداری کرد: Valkyrie Entertainment، Housemarque، Bluepoint، Firesprite و Nixxes.
این اولین باری نیست که رایان در مورد اهداف سونی در مورد ساخت استودیوهای جدید صحبت میکند. بهعنوان مثال، پس از اعلام قصد این شرکت برای خرید Bungie در ژانویه 2022، او به GamesIndustry.biz گفت:
ما قطعا باید انتظارات بیشتری داشته باشیم. کار ما بههیچوجه تمام نشده است و هنوز با پلیاستیشن، راه درازی در پیش داریم.
در واقع، افکار جیم رایان برای سونی بسیار آیندهنگر به نظر میرسد. اگرچه هنوز نمیدانیم که سونی قصد خرید چه استودیوهایی را دارد، اما به نظر میرسد که سونی میخواهد استودیوهایی را خریداری کندکه میتوانند مانند استودیوهای دیگر برای پلیاستیشن، به این شرکت کمک کنند.
بهعنوان مثال، ما میدانیم که سونی با وعده انتشار 10 عنوان سرویس لایو تا سال 2026 به دنبال برداشتن یک قدم بزرگ در زمینه بازیهای سرویس لایو است. جزئیات این بازیهای جدید بهصراحت ذکر نشده است، اما Hermen Hulst، رئیس استودیو پلیاستیشن به GamesIndustry گفت که این شرکت در حال حاضر در تلاش برای توسعه این بازیها است.
با این حال، این بدان معنا نیست که دیگر شاهد تجربههای تکنفره با کیفیت بالا در پلیاستیشن نخواهیم بود. چرا که ماه گذشته، رئیس استودیو پلیاستیشن، Hermen Hulst، مجدداً بر تعهد سونی به بازیهای تکنفره تأکید کرد و به GamesIndustry.biz گفت که اگرچه این شرکت در حال حاضر تلاش زیادی برای ارائه خدمات سرویس لایو انجام میدهد، اما بدیهی است که سونی همیشه به ساخت بازیهای تکنفره خوب ادامه خواهد داد. از بازیهای فوقالعاده و خوب تکنفره سونی میتوان به Ghost of Tsushima، The Last of Us و Horizon Forbidden West که بهتازگی عرضه شده است، اشاره کرد.
اوایل این ماه، سونی همچنین نسخه جدید و سه لایه پلیاستیشن پلاس خود را معرفی کرد که قرار است در ژوئن 2022 راهاندازی شود. اگر دوست دارید دربارهی این سرویس و قیمت و بازیهای پشتیبانی شده در آن بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنم به بررسی که ما قبلا بر روی این سرویس داشتهایم، از طریق این لینک مراجعه کنید.
رایان همچنین در مصاحبه خود در پادکست پلیاستیشن به این موضوع اشاره کرد و گفت:
قرار دادن این بازیها در سرویس اشتراک بلافاصله پس از انتشار، ما را از مسیری که در حال حاضر در آن هستیم خارج میکند و ما نمیتوانیم به روشی که در حال حاضر داریم سرمایهگذاری کنیم، این کار را انجام دهیم. در واقع، توانایی این کار را نداریم؛ در نتیجه ما بازیها را پس از انتشار در سرویس اشتراکی جدید خود قرار نخواهیم داد. ما به رویکردی که داریم و در طی سالها به خوبی آن را اجرا کردهایم، پایبند خواهیم بود.