سرورهای بازی Gran Turismo 7 پس از 24 ساعت دوباره آنلاین شدند
سرورهای بازی Gran Turismo 7 اکنون دوباره آنلاین شدهاند و حالت تک نفره و بخشهای چندنفره این بازی دوباره قابل دسترسی هستند. ناشر بازی، Polyphony Digital به دنبال اختلال در سرورهای بازی به همراه بیانیهای در مورد این مشکل، بهروزرسانی دیگری را منتشر کرد.
مدیر عامل و تهیهکننده استودیو Gran Turismo 7 یعنی Kazunori Yamauchi در یک پست وبلاگی نیاز به نگهداری گسترده سرور را پس از راهاندازی بهروزرسانی 1.07 توضیح داد.
Yamauchi گفت:
بلافاصله قبل از انتشار بهروزرسانی 1.07، ما متوجه مشکلی شدیم که در برخی موارد بازی به درستی در نسخههای PS4 و PS5 کار نمیکند. این یک مشکل نادر بود که در طول تستهای سختافزار توسعه یا جلسات QA قبل از انتشار مشاهده نشده بود، اما به منظور اولویتبندی ایمنی دادههای ذخیره شده کاربران، تصمیم گرفتیم انتشار بهروزرسانی 1.07 را قطع کنیم و بهروزرسانی اصلاحی 1.08 را انجام دهیم. این دلیل تاخیر انجام شده است است. همچنین بابت گزارش دیرهنگام از همه صمیمانه عذرخواهی می کنم.
او در ادامه درباره ریزتراکنشهای GT7 و کاهش پرداختهای اعتباری درون بازی که در بهروزرسانی 1.07 معرفی شده بود، اظهار نظر کرد و خشم بسیاری از طرفداران را برانگیخت.
یامائوچی گفت که اگرچه میخواهد کاربران از ماشینها و مسابقات بازی بدون پرداختهای درون بازی لذت ببرند، اما قیمتگذاری ماشینها عنصر مهمی است که ارزش و کمیاب بودن آنها را نشان میدهد. بنابراین به نظر او ارتباط ماشینها با قیمتهای واقعی آنها بسیار مهم است. او در ادامه گفت:
من میخواهم GT7 را به بازی تبدیل کنم که در آن بتوانید از ماشینهای مختلف به روشهای مختلف لذت ببرید و در صورت امکان، از موقعیتی که بازیکن مجبور است به طور مکانیکی وقایع خاص را بارها و بارها تکرار کند، اجتناب کنم.
او در پایان از طرفداران درخواست کرد که به رشد Gran Turismo 7 از یک دیدگاه طولانیمدت توجه کنند.
حال بیایید به دلیل این بیانیه و بهروزرسانیهای اخیر بپردازیم. تعمیر و نگهداری بدون برنامه سرورهای این شرکت باعث شده است که Gran Turismo 7 در 24 ساعت گذشته و پس از عرضه آخرین بهروزرسانی آن، تا حد زیادی غیرقابل بازی باشد.
بسیاری از محتوای بازی، از جمله حالت تک نفره و بخشهای چند نفره و رقابتی، تنها در صورتی قابل بازی هستند که از طریق اینترنت به سرورهای آن متصل باشید و با از کار افتادن این سرورها، تنها حالت آرکید Gran Turismo 7 برای بازی در دسترس بود.
توسعه دهنده بازی، Polyphony Digital در ابتدا سرورها را برای نگهداری برنامهریزی شده به همراه انتشار بهروزرسانی 1.07 بازی آفلاین کرد. سپس از طریق پستی در وبلاگ خود در 17 مارس، اعلام کرد که نیاز به زمان بیشتری برای آفلاین نگه داشتن سرورها دارند. اما اشارهای نکرد که مشکل اصلی چیست و سرورها تا چه مدت آفلاین خواهند بود. Polyphony در پست وبلاگ خود گفت:
به دلیل مشکلی که در بهروزرسانی 1.07 دیده شده است، ما در حال تمدید دوره فعلی نگهداری و تعمیر سرورها هستیم و در اسرع وقت سرورهای بازی را دوباره راهاندازی خواهیم کرد. ما برای هر گونه ناراحتی که ممکن است برای شما کاربران عزیز ایجاد شود عذرخواهی میکنیم و از شما تقاضا میکنیم تا زمانی که برای حل این مشکل در حال تلاش هستیم، صبر پیشه کنید.
این تنها مشکلی نیست که بازیکنان را تحت تأثیر قرار میدهد. بهروزرسانی جدید پرداخت اعتباری را که با انجام مسابقات به دست میآید به شدت کاهش داده است. این آپدیت از شما میخواهد که برای باز کردن قفل وسایل نقلیه سطح بالای بازی، مدت زمان بیشتری بازی کردن بپردازید و بازیکنان را به سمت پرداختهای درون برنامهای گزاف GT7 سوق میدهد.
با این حال، این بهروزرسانی نویدبخش بهبودهایی نیز است. با توجه به یادداشتهای پچ، یکی از باگهای آزاردهنده بازی که آزمایشهای مجوز و مأموریتهای خاص را تقریبا غیرممکن میکرد، برطرف شده است. همچنین این استودیو یک حالت پخش جدید را معرفی کرد که برای پخش زنده YouTube و Twitch طراحی شده است. با فعال شدن این حالت، تمام آهنگهای موسیقی که ممکن است باعث نقض حق نسخهبرداری شوند، از لیست پخش بازی حذف خواهند شد. بنابراین پخشکنندههای زنده بهطور تصادفی با مشکل قانونی مواجه نمیشوند.