بخش داستانی نسخه بعدی Battlefield، توسط خالق سری Halo ساخته خواهد شد
خالق بزرگ سری Halo در توسعه بخش داستانی نسخه بعدی Battlefield نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
ناشر معروف Electronic Arts (EA)، به تازگی یک آگهی شغلی برای سمت مدیر طراحی در استودیو Battlefield Seattle منتشر کرده است. این آگهی نوید از بازگشت بخش داستانی به سری Battlefield میدهد. علاوه بر این، این آگهی به طور مستقیم بیان میکند که این شرکت یک تیم کاملا جداگانه را برای توسعه این بخش قرار خواهد داد. نکته جالب این است که مارکوس لهتو، یکی از خالقان سری Halo و کارگردان هنری این سهگانه، در اکتبر سال 2021 توییت کرد که به عنوان کارگردان یک عنوان جدید به EA ملحق خواهد شد.
Battlefield، فرنچایز اصلی شرکت EA، از زمان تولد آن در سال 2002، بار بزگری را در سبک شوتر به دوش خود کشیده است و در طول سالها، عناوین محبوب زیادی را برای طرفداران عرضه کرده است. بازیکنان آن اغلب نبردهای این سری را در مقیاس بزرگ تحسین میکنند؛ زیرا تعداد بازیکنان بالا و نبرد با وسایل نقلیه، حس جنگ را تمام کمال به بازیکن انتقال میدهد. با این حال، اخیراً این سری به دلیل آخرین نسخه خود، یعنی Battlefield 2042، شکست بزرگی را تجربه کرده است و محبوبیت خود را به طور کلی از دست داده است.
2042 به طور تصادفی یا از قبل برنامهریزی شده، فاقد بخش داستانی بود و بر روی حالتهای چندنفره تمرکز داشت؛ تصمیمی که به شدت مورد انتقاد بازیکنان و تحلیلگران قرار گرفت. با توجه به این موضوع، اینکه شاهد تلاش آگاهانه EA برای بازگرداندن بخش تکنفره به این سری هستیم، واقعا خوشایند است. این که آیا این پروژه یک محتوای جدید در آینده برای نسخه 2042 خواهد بود یا بخشی از یک بازی کاملاً جدید Battlefield است، هنوز مشخص نیست؛ اما اینکه EA قصد دارد تا بخش داستانی به این سری بازگرداند، میتوانیم امیدوار باشیم که این سری به دوران اوج خود بازگردد.
استودیوی سوئدی DICE زادگاه سری Battlefield است و مسئولیت توسعه این سری را به دوش میکشد. با این حال، با ایرادات آشکار و بسیار 2042، محدود کردن DICE روی بخش چندنفره و سپردن بخش داستانی به یک تیم جداگانه، میتواند برای محصول نهایی مفید باشد.
از آنجایی که این استودیوی جدید EA به دنبال یک مدیر طراحی است، واضح است که این حالت داستانی هنوز در مرحله پیشتولید است و حتی به اتمام آن نزدیک نیستیم؛ اما خب همین خبر کوچک نیز میتواند بسیاری از بازیکنان و علاقهمندان این سری را هیجانزده کند. سه بازی اول Halo که توسط Bungie ساخته شدهاند، سه مورد از تحسینشدهترین بازیهای تیراندازی اولشخص در تمام تاریخ هستند. البته این تا حدودی به دلیل چند نفره بودن آنها نیز است. اما این بههیچوجه دلیل نمیشود که به بخش داستانی کمتوجهی کنیم. همچنین حضور مارکوس لهتو، خالق سری Halo میتواند برای جلوههای بصری Battlefield و به طور کلی کیفیت بخشهای داستانی این سری در آینده، شگفتانگیز باشد.