بازی Need For Speed Unbound بهروزرسانیهای رایگانی بعد از انتشار دریافت خواهد کرد
در ادامه مصاحبهای که با سازندگان بازی Need For Speed Unbound شده بود، مشخص شد که این بازی بهروزرسانیهای رایگانی پس از انتشار دریافت خواهد کرد. همچنین در بخش چندنفره، بازیکنان میتوانند درخواست لیست مسابقه داشته یا برای خود مسابقاتی را ایجاد کنند تا سایر بازیکنان به آنها بپیوندند. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت بازینامه همراه باشید.
شرکت الکترونیک آرتز ( Electronic Arts ) به عنوان ناشر بازی Need For Speed Unbound به صورت رسمی اعلام کرد که این بازی در ماه دسامبر منتشر خواهد شد و به تازگی هم اولین تریلر از محصول موردبحث ما در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. اگرچه سبک هنری و طراحی این بازی به سمت رویههای انیمهای رفته و شاکله فانتزی به خودش گرفته است، اما عنصر ریسینگ در این بازی مثل سایر نسخههای از پیش منتشر شده کاملاً واقعگرایانه و خشن طراحی شدهاند. تا امروز تمام اطلاعات مربوط به بخش داستانی و تکنفره بود، ولی طرفداران بخش چندنفره چه انتظاراتی از این بازی دارند؟ با توجه به صحبتهای مدیر خلاق پروژه، یعنی کایران کریمینز (Kieran Crimmins)، با رسانه IGN، به نظر میرسد که مشکلات این بخش تا حد ممکن کم است.
آقای کریمینز در خصوص بخش چندنفره میگوید:
هنگام انتخاب بخش چندنفره، میتوانید در سراسر شهر [لیک شور سیتی در ایالت شیکاگو] سفر کرده و دوستان خودتان را ملاقات کنید. همچنین بازیکنانی را خواهید دید که به شما درخواست مسابقه [های مختلف] و دعتونامهای برای شرکت در یک Playlist را میفرستند و شما میتوانید بدون هیچ مشکلی در هر زمان به هر یک از این رویدادها وارد شوید.
به همین واسطه، یک سیستم جدید تحت عنوان Banner System برای بازی طراحی شده تا دستاوردها و عکسهای به دست آمده از مسابقات را برای شما ذخیره کند. در کنار قابلیت شخصیسازی راننده خود، میتوانید از بخش سفارشیسازی اتوموبیلها، کیتها تقویت شده و بستهبندی مختلف بدنه خودرو هم استفاده کنید. همچنین میتوانید انتظار این را هم داشته باشید که وسایل نقلیه سطوح مختلفی داشته باشند که نمونه این قابلیت را در مجموعه Forza Horizon دیده بودهایم؛ اما چیزی که این بازی را نسبت به آن محصول متمایز میکند، این است که «انبوهی از برندهای معتبر و واقعاً سطح بالا» به همراه هزاران رنگ و طرح و ترکیب تیونینگ در بطن گیمپلی وجود خواهد داشت.
هنوز نمیدانیم که چه مقدار اتوموبیل در این بازی وجود دارد، اما تیم سازنده مستقر در استودیوی بازیسازی کرایتریون گیمز (Criterion Games) به این موضوع اشاره کردهاند که تعداد وسایل نقلیه موجود در این بازی «خیلی زیاد» است. سبک هنری متحرک و انیمهای میتواند این حس را به بازیکنان القاء کند که آنها در حال تجربه یک محصول آرکید ریسینگ هستند. با این حال، نسخه Unbound عمیقترین سیستم رانندگی و بهترین هندلینگی را ارائه میکند که تیم سازنده تا امروز موفق به خلق آن شده است.
سیستم فیزیک جدید نیز فوقالعاده «پیچیده» و قابل مقایسه با سایر بازیهای بزرگ رانندگی است و البته گزینههای کمکی مختلفی در اختیار بازیکنان وجود دارد تا در حین رانندگی بهترین تجربه را داشته باشند؛ اما به هر حال هر خودرو احساس متفاوتی را به مخاطب القاء خواهد کرد. این موضوع همانطور که مدیرعامل استودیوی بازیسازی کرایتریون گیمز، یعنی مت وبستر (Matt Webster) با یادداشتی اشاره میکند، همخوانی دارد.
من فکر میکنم بازیکنان تفاوت را احساس میکنند و میتوانند – در طیف گستردهای از وسایل نقلیه – تفاوت بین یک ماشین Nimble یا یک ماشین کوچک اروپایی را با یک ماشین عضلانی بزرگ آمریکایی یا یک هیاپرکار احساس کنند و سپس زمانی که [خواستند] وارد جزئیاتی بیشتری مثل تنظیم نحوه عملکرد ماشین و سایر اجزای آن شوند. این موضوع به شما سطح وسعت و عمیقی را نشان میدهد که ما میتوانیم با [حضور] آن، فناوری [های مختلفی را] کشف کنیم.
همانطور که بسیاری از بازیکنان در تریلر معرفی این محصول متوجه شدهاند، خواننده معروف آمریکایی یعنی A$AP Rocky نه تنها یک آهنگ جدید برای این بازی تولید کرده است، بلکه به عنوان یکی از شخصیتهای اصلی در دل داستان وجود خواهد داشت. طبق اطلاعات به دست آمده، او رهبر حالت Takeover Scene است که بازیکنان را مجبور میکند تا با یکدیگر همکاری کرده و کنترل شهر لیک شور سیتی را در اختیار بگیرند. آقای کریمینز در خصوص این خواننده میگوید که برند Rocky به خوبی با فضای عمومی طراحی شده برای بازی NFS Unbound همخوانی و مطابقت دارد.
آقای کریمینس در این باره میگوید:
منظورم این است که A$AP یک نوع ترند در مد و موسیقی است و او همچنین کمی ظاهر شورشی دارد و این [موضوع هم] بخشی از فضای Need For Speed است. بنابراین منطقی است که او را در بازی قرار دهیم و یک حالت قابل بازی داشته باشیم که نشاندهنده چیزی باشد که این شخصیت در مورد آن خواهد بود تا بتواند یک رویداد تازه و جالب برای بازیکنان به نمایش بگذارد.
با توجه به اینکه در کمتر از دو ماه دیگر، بازی Need For Speed Unbound در اختیار بازیکنان قرار میگیرد؛ اما شاید یک نسخه آزمایشی بتا یا دموی فنی برای این محصول و هوادارانش منتشر شود. نکته جالب آنجایی وجود دارد که آقای تام هندرسون (Tom Henderson)، خبرنگار مطرح حوزه بازیهای ویدیویی و یکی از افشاءکنندههای منابع اطلاعاتی، گفته بود که تیم سازنده به مدت ۶ روز اقدام به اجرای حالت آزمایشی این بازی خواهد کرد؛ ولی استودیوی بازیسازی کرایتریون گیمز و کمپانی الکترونیک آرتز هنوز هیچ چیز رسمی در خصوص این موضوع ارائه نکردهاند.
با اینکه اطلاعاتی از نسخه آزمایشی این بازی در اختیار نداریم، اما تیم سازنده قول داده تا با انتشار بهروزرسانیهای رایگان مختلف از روز اول، ویژگیهای جدید، تجربیات تازه، افزایش محتوا و موارد دیگر را به بطن بازی اضافه کند. بازی Need For Speed Unbound در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برای کاربران پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. این نسخه یک بازی میان نسلی نیست و بازیکنان پلتفرمهای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکس باکس وان نمیتوانند به تجربه آن بپردازند. همچنین طی اخبار قبلیای که منتشر کردهایم، این بازی قرار است در وضوح تصویری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی تمام پلتفرمها اجراء شود. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی بازیسازی کرایتریون گیمز یا شرکت الکترونیک آرتز، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم بابت طراحی جدید و انیمهای بازی Need For Speed Unbound شوکه و البته خوشحال شدهاید یا فکر میکنید که این ریسک بزرگ تیم سازنده در نهایت به ضرر آنها تمام خواهد شد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.