تیم سازنده بازی The Callisto Protocol در فکر ساخت دنباله این محصول هستند
شاید خیلی از بازیکنان هنوز بدون تجربه کردن بازی The Callisto Protocol به فکر تجربه دنباله آن باشند و دوست داشته باشند داستانی برای ادامه روایت وجود داشته باشد؛ اما این فقط بازیکنان نیستند که به فکر چنین محصولی هستند، چراکه مدیرعامل استودیوی بازیسازی استرایکنیگ دیستنس (Striking Distance Studio) هم به فکر ساخت دنباله این محصول علمی – تخیلی وحشتناک است. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت بازینامه همراه باشید.
فعلاً در برههای از زمان به سر میبریم که آخرین ساخته استودیوی بازیسازی استرایکنیگ دیستنس (Striking Distance Studio) در حال طی کردن مراحل پایانی رفع مشکلات و آمادهسازی جهت انتشار در تاریخ مقرر از پیش تعیین شده است. درحالیکه هنوز معلوم نیست که این بازی چه موفقیتهای تجاری و بینالمللی که کسب میکند، اما تیم سازنده یا حتی بهتر است بگوییم که مدیرعامل استودیوی سازنده به فکر ساخت دنبالهای برای این محصول هستند. در مصاحبهای با رسانه Inverse، گلن شوفیلد، رئیس استودیوی بازیسازی استرایکینگ دیستنس، در مورد ایدههایی برای دنباله بازی The Callisto Protocol صحبت کرد.
شوفیلد به رسانه اینورس اینطور توضیح میدهد که:
میخواهم دنبالهای [برای بازی The Callisto Protocol] بسازم. این یک بازی کامل است، اما ایدههایی برای دنباله آن وجود دارد. ایدههای جالبی که میخواهیم در مرحله بعد انجام دهیم. من همیشه میخواهم به ساختن کار بزرگ بعدی ادامه دهم؛ جتی بعد از ینکه یک بازی را تمم کردم، از قبل به آیندهاش فکر می کنم.
بیانیه یا توضیحات شوفیلد به این معنی است که تیم سازنده واقعاً ایده های جدیای برای دنباله این محصول محبوب دارند. چیزی که هنوز مشخص نیست، این است که اگر بازی The Callisto Protocol با شکست تجاری و انتقادی روبهرو شود، آیا باز سازندگان تصمیم میگیرند که دنباله آن را بسازند؟ تا اینجای کار که شرایط هم برای بازیکنان و هم برای سازنده خوب است و احتمالاً میزان پیشخرید این محصول به شدّت طی هفتههای اخیر بیشتر هم میشود؛ اما اگر طبق گفته شوفیلد، این یک محصول کامل است، پس چرا و به چه علّت تیم سازنده میخواهد روی دنبالهای کار کند که مرتبط با خط اصلی داستانی نیست؟
سوال تا همینجا باقی میماند. صحبتهای آقای شوفلید با بیانیهای که پیشتر مارک جیمز، مدیر ارشد فناوری استودیوی بازیسازی استرایکینگ دیستنس، داده بود مطابقت دارد. ایشان در صحبتهای خود مدعی شده بود که تیم سازنده به گونهای جهان این محصول را ساخته که میتوان در آینده هرگونه که میخواهند، آن را گسترش دهند. جیمز صحبتهای خودش را اینگونه انجام میدهد:
ما جهان را قابل گسترش گذاشتیم و دنیایی ایجاد کردهایم که میتواند داستانهای مختلفی را روایت کند؛ بنابراین میتوانیم آن داستانها را یا از طریق انتشار بستههای الحاقی و گسترشدهنده داستانی بازگو کنیم یا در واقع میتوانیم آن داستانها را از طریق محصولات بعدیمان ارائه کنیم. ما دست تیم سازنده را کاملاً باز گذاشتهایم.
پس با توجه به این صحبتها، حتی اگر نسخههای متعددی از این بازی در دست تولید قرار بگیرد، عملاً مکمل یکدیگر نیستند و فقط در یک جهان داستانها متفاوتی را ارائه میکنند. ایدهپردازی یا حتی گرفتن ایده برای ساخت نسخه بعدی اصلاً کار مشکلی نیست، چراکه سازندگان با مراجعه به تاپیکهای مختلف (منحصراً بعد از انتشار بازی) میتوانند از نظرات بازیکنان و مخاطبان برای گسترش محصول خودشان استفاده کنند. نظر خاصی را پیرامون این بازی تا زمان تجربه کردن و به اتمم رساندن نمیتوان داد، اما بر اساس مشاهداتی که داشتهایم، سازندگان شاید بتوانند یک سه گانه ترسناک علمی- تخیلی جدیدی در صنعت بازیهای ویدیویی بسازند.
بازی The Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و رایانههای شخصی منتشر میشود. هیچ نسخه میان نسلیای برای بازیکنان کنسولهای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکس باکس وان وجود ندارد و آنها باید به نسل نهم برای تجربه این بازی کوچ کنند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی بازیسازی استرایکنیگ دیستنس، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم قصد دارید در روز اول انتشار به تجربه بازی The Callisto Protocol بپردازید؟ فکر میکنید این بازی میتواند استانداردهای عناوین ترسناک و بقاء محور را ارتقاء دهد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.