کمپانی Ubisoft میخواهد بازیهایش در آینده متمرکزتر و نوآورانهتر باشند
آقای فوزی مسمار (Fawzi Mesmar) از کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) میگوید:« عرض تجربه هدف ما نیست، بلکه عمق تجربهای است مع برای اطمینان از اینکه هر ساعت تجربه بازیکنانمان با ارزش باشد، برای ما اهمیت دارد». برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت بازینامه همراه باشید.
یکی از رایجترین انتقادهایی که بازیکنان از بازیهای یوبیسافت دارند، این است که چرا تیم سازنده از فرمولهای تکراری برای ساخت عناوین خود استفاده میکنند و بازیهای آنها از لحاظ شاکله تفاوتی با نسخههای قبلی ندارند؟ با این حال به نظر میرسد که کمپانی فرانسوی یوبیسافت (Ubisoft) به این انتقادات گوش داده و میخواهد مسیر توسعه عناوین آینده خودش را تغییر دهد.
آقای فوزی مسمار (Fawzi Mesmar)، نایب رئیس سرمقالات کمپانی یوبیسافت، اخیراً در مصاحبهای با وب سایت IGN گفت که در آینده، این شرکت میخواهد تمرکز خودش را روی خلاقیتهای بیشتری بگذارد تا به این واسطه عناوین متفاوتتری را خلق کند.
ایشان در صحبتهای خود چنین میگوید:
ما میخواهیم تصمیمگیری در مورد یک بازی خوب داشته باشیم و بگوییم ما برای این موضوع پیش میرویم و متعهد میشویم؛ چرا که یک تغییر خوب خواهیم داشت که [میتواند] مردم را خوشحال کند؛ شاید همه را نه. این اشکالی ندارد، چون ما معتقدیم که یک بازی متمرکزتر برای افرادی که این نوع از بازیها را دوست دارند، بهتر است.
ایشان اضافه میکند:
بنابراین، هدف ما آنقدر جزئی نیست، بلکه عمق تجربه هدف ما است تا مطمئن شویم که [این تغییرات] برای بازیکنان ما مهم است و آنها احساس کنند که زمان خود را به خوبی سپری کردهاند.
آقای مسمار در ادامه میگوید که نوآوری یک «ستون کلیدی» برای بازیهای آینده یوبیسافت خواهد بود.
ما نوآوری را به عنوان یک ستون کلیدی برای همه بازیهای در دست توسعه خود داریم که میتواند هرچیزی باشد. از یک سبک هنری جدید عجیب و غریب گرفته تا برداشتی نسبتاً جدید از یک سبک و حتی مکانیکهای گیمپلیای تازه.
بنابراین هر پروژه یوبیسافت به این جنبهها نگاه میکند و سعی دارد که چیزهای مختلفی را متمایز کرده، به آنها عمق دهد و استانداردهای بالاتری از کیفیت را ارائه کند. همچنین راههای جدیدی را برای بازیکنان فراهم میکند تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، تعامل کرده و خودشان مواردی را بیان کنند.
آقای مسمار به «سبک هنری عجیب و غریب» جالب است، به خصوص با توجه به اطلاعات اخیر درز شده در خصوص یک سبک از بازی هنری عجیب به اسم Immortals که توسط تیم سازنده در حال توسعه است. البته، ما در حال حاضر به برخی از بازیهای آینده یوبیسافت، بهویژه قسمت جدید از مجموعه Assassin’s Creed بسیار امیدوار هستیم و در آن نکات مختلف ظاهری و طراحی را مشاهده میکنیم.
بازی Assassin’s Creed Mirage یک محصول کوچکتر (نسبت به نسخههای قبلی) و متمرکز بر شاکله مخفیکاری خواهد بود؛ درحالی که پروژه Codename Red یک محصول نقشآفرینی جهان بازی است که بعد از نسخه میراژ از سوی استودیوی بازیسازی یوبیسافت منتشر میشود. بعد از این بازی نیز پروژه دیگری با Codename Hexe وجود دارد که یک تجربه بینظیر از دنیای اساسینها خواهد بود؛ درحالی که تیم سازنده قصد دارد محصولی از مجموعه Assassin’s Creed را که فعلاً با نام Codename Jade شناخته میشود، برای تلفنهای همراه تولید و منتشر کند.
آقای مسمار در این زمینه گفت:
انواع مختلفی از بازیکنان وجود دارند که میتوانند از مجموعه Asssassin’s Creed لذت ببرند و ما به جای ساختن یک بازی که قرار است برای یک نوع از طرفداران باشد، روی همه سلقیههای مخاطبان تمرکز میکنیم. بنابراین طرفدارانی که میخواهند مجموعه به ریشههای اصلی و اولیه خود بازگردند، ما در حال ساخت یک بازی برای آنها [ منظور نسخه Mirage است] هستیم و امیدواریم برای بازیکنان دیگر که از تجربه نسخههای کلاسیک مجموعه لذت نبردهاند، سرگرمکننده باشد.
[ما همچنین در حال ساخت] یک محصول آنلاین، محصول موبایلی و یک بازی نقشآفرینی بزرگ هستیم. انواع مختلفی از عناصر وجود دارد که ما به آنها توجه میکنیم و این نیز نمونهای از دیدگاه تحریریه است که ما تعیین کردهایم. در آن واحد ما یک بازی برای همه نمیسازیم، بلکه یک محصول برای شما تولید میکنیم و به آن متمرکز میشویم. ما به تصمیماتی که در مورد آن میگیریم متعهد هستیم و باقی خواهیم ماند.
اخیراً هم استودیوی بازیسازی یوبیسافت اطلاع داده بود که بعد از انتشار نسخه جدید مجموعه Skull and Bones جدید، قیمت استاندارد بازیهای آینده آنها از ۷۰ دلار شروع خواهد شد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازیها و برنامههای بعدی استودیوی بازیسازی یوبیسافت، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم فکر میکنید که استودیوی بازیسازی یوبیسافت با معرفی بازی Assassin’s Creed Mirag راه دیگری را در پیش گرفته و میخواهد محصولات متنوعی را در آینده معرفی و تولید کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.