بازی Call of Duty: Warzone نقشه جدیدی دریافت نخواهد کرد
همانطور که همه میدانید، بازی محبوب Call of Duty: Warzone، حجم بسیار زیادی از فضای ذخیرهسازی رایانه شخصی شما یا کنسول شما را اشغال میکند و اکنون با اضافه شدن نقشههای جدید به بازی، حجم بازی در حال نوسان است.
نمی دانم شنیده اید یا نه، اما Call of Duty: Warzone از نظر فضای ذخیرهسازی، واقعا بازی بزرگی محسوب میشود. برای مدتی حجم این بازی آنقدر بزرگ بود که بیش از 200 گیگابایت از SSD رایانه شخصی من را مصرف میکرد. این وضعیت طی دو سال بهینهسازی بهبود پیدا کرد و پوشه Warzone در رایانه شخصی من در حال حاضر 80 گیگابایت است. اما مشکل اصلی وارزون این است که تمایل بازی به اشغال فضای ذخیرهسازی زیاد، بازی را از اضافه کردن بسیاری از ویژگیهای جدید و مهم از جمله نقشههای جدید، باز میدارد. زیرا با اضافه کردن همچنین مثلا یک نقشه جدید، حجم ذخیرهسازی بازی حداقل تا 150 گیگابایت افزایش پیدا میکند.
Josh Bridge، مدیر فعالیتهای زنده Call of Duty، در مصاحبه اخیر با استریمر TeeP به بزرگترین مشکلاتی که Warzone در حال حاضر با آن مواجه است پرداخت و دربارهی آینده این بازی صبحت کرد. پس از بهروزرسانی این هفته که سلامت بازیکن را از 100 به 150 افزایش داد و یک تغییر اساسی برای متای بازی محسوب میشد، TeeP در مورد امکان تغییرات عمده دیگری مانند بهینه و بهروزرسانی نقشه Caldera و بازگرداندن نقشه قدیمیتر و بسیار محبوبتر Verdansk که در دسامبر جایگزین شده بود، میپرسد. بریج گفت که این کار واقعا در فصل فعلی وارزون امکانپذیر نیست و توضیح او به طرز شگفتانگیزی صریح بود.
بریج گفت:
ما واقعا دوست داریم که همهی این تغییرات را در همین لحظه عملی کنیم، اما یک مشکل فنی بزرگ وجود دارد. اندازههای نصب و نصب مجدد بازی بسیار عجیب و غیرقابل کنترل است.
اکتیویژن بهطور قابلتوجهی در افزایش بیش از حد اندازه نصب بازی مردد است؛ بهویژه اکنون که بسیاری از بازیکنان Call of Duty: Warzone در حال حاضر بازی را روی کنسولهای نسل هشتمی مانند Xbox One S و PS4 تجربه میکنند و فضای ذخیرهسازی درایورهای بعضی از این کنسولها به 500 گیگابایت محدود میشود. بریج خاطرنشان کرد که هر بار که Warzone یک بهروزرسانی بزرگ در زمینهی نقشهی بازی دریافت میکند که نیاز به دانلود حجم زیادی دارد، بسیاری از بازیکنان، این بهروزرسانی را انجام نمیدهند و بازی را ترک میکنند. او گفت که طبق نظرسنجی انجام شده، اگر همین حالا یک آپدیت 50 گیگابایتی برای بازگرداندن نقشه دوستداشتنی Verdansk عرضه شود، بسیاری از بازیکنان بازی را بهروزرسانی نمیکنند و در عوض وارزون را از دستگاه خود حذف میکنند.
این بدان معنا نیست که شرکت توسعهدهنده بازی یعنی Raven توانایی مدیریت و کنترل نقشههای بازی را ندارد و نمیتواند حجم ذخیرهسازی بازی را کنترل کند. برعکس، مشکل این است که موتور بازیسازی Call of Duty: Warzone توانایی اجرای دو نسخه بعدی خود یعنی Call of Duty: Black Ops – Cold War و Call of Duty: Vanguard را ندارد.
موتور بازیسازی Call of Duty: Modern Warfare، انجینی است که Warzone بر روی آن ساخته شده است و دارای سبک هنری فوتورئال است که FPS خوبی را در عرصه 6v6 را ارائه میدهد، اما با در نظر گرفتن سالها بهروزرسانی Warzone ساخته نشده است. بریج گفت که اکتیویژن انتظار نداشه بود تا وارزون با روند قبلی خود ادامه پیدا کند و موتور بازیسازی بازی طی سه سال هیچ تغییری پیدا نکند. او در ادامه گفت:
وردانسک هرگز با این ایده که قرار است 180 سلاح جدید از سه بازی مختلف به آن اضافه شود، درست نشده بود و ریون و اکتیویژن نمیتوانند وردانسک را برای این حجم از تغییر آماده کنند.
او گفت که حداقل تا زمانی که نسخه بعدی وارزون در سال آینده منتشر نشود، کموبیش وارزون به فناوری پایهای که در حال حاضر دارد چسبیده است. در حال حاضر، بریج عوض کردن نقشه را به عنوان یک هدف برای Warzone توصیف میکند، اما نه چیزی که بهزودی آن را عملی کنند.
در مورد آینده Warzone، بریج همچنین اشاره کرد که آنچه در آینده برای نسخه دوم Warzone برنامهریزی شده است، به سادگی و معمولی بودن یک بازی بتلرویال نخواهد بود. او در آخر گفت:
بتلرویال فوقالعاده است و ما در اکتیویژن آن را بسیار دوست داریم. اما من این ایده را دوست دارم که ببینم چه کارهای دیگری میتوانیم با تعداد بازیکنان بزرگ و یک نقشه بزرگ انجام دهیم.
برخی حدس میزنند که حالت «sandbox» معرفی شده در تریلر Warzone 2 در فوریه ممکن است در فرمت «Extraction Royale» مشابه Hunt: Showdown یا Escape from Tarkov ساخته شود.