شایعه: اسامی تعدادی از سازندگان بازی The Callisto Protocol از تیتراژ نهایی حذف شدند
یک فرد ناشناس به منابع خبر گزارش داد:« ما با کارمندان تمام وقت صحبت میکنیم که بیش از یک سال روی بازی The Callisto Protocol سرمایهگذاری کردند و در بخشهای مهمی از [ توسعه ] محصول نقش داشتند».
گزارشی که توسط وب سایت Gamesindustry منتشر شده، ادعا میکند که استودیوی بازیسازی Striking Distance به عنوان توسعهدهنده بازی The Callisto Protocol تقریباً اسامی ۲۰ نفر از اشخاصی که روی تولید این محصول کار کرده بودند اعتبار نمایشی با پخش نام آنها در تیتراژ نهایی نداده است و در نهایت اسامی پنج توسعه دهنده سابق را نمایش میدهد که نام آنها نیز از روی این محصول ترسناک و بقاء محور حذف شدند.
بسیاری از استودیوهای بازیسازی صنعت بازیهای ویدیویی سیاستی را اجرا میکنند که توسعهدهندگان را بدون توجه به کاری که انجام دادند، از نمایش دادن نام آنها در بخش کردیت یا تیتراژ نهایی منبع خواهد کرد؛ مگر آنکه شرایط خاصی برای آن وجود داشت باشد که افراد چنین چیزی را رعایت کرده باشند ( مانند عدم خروج از استودیوی بازیسازی تا زمان انتشار جهانی)؛ اما به هر حال طبق گزارشی که وب سایت Gamesindustry منتشر کرده است، سیاستها کلی به تولیدکنندگان و تیم توسعهدهنده استودیوی بازیسازی Striking Distance ابلاغ شده است.
طبق منابع ذکر شده در متن گزارش، برخی از افراد حاضر در تیم توسعهدهنده، کارگردانان و طراحان ارشد که کمکهای قابل توجهای در توسعه بازی The Callisto Protocol انجام دادند، از جمله افراد اصلیای که از روی اول روی توسعه پروژه حضور داشتند، از بخش اعتبارات یا همان تیتراژ نهایی حذف شدند.
یک منبع ناشناس که ترجیح داد اسمش فاش نشود، در متن گزارش میگوید:
من میدانم که اگر یک پیمانکار مقدار کمی کار را برای چندماه انجام دهد و کارش را کنار بگذارد، این امر طبیعی است؛ اما ما با کارمندان تمام وقت صحبت میکنیم که بیش از یک سل روی بازی The Callisto Protocol سرمایهگذاری کردند و در بخشهای مهمی از [ توسعه ] محصول نقش داشتند.
یکی دیگر از افراد توسعهدهنده نیز در راستای همین گزارش توضیح داد:
قطعاً مقداری از بازیهای موردعلاقه [ شما ] با افرادی که در تیتراژ نیستند هم ساخته شده است. تصور میکنم که آنها ( مدیران شرکت ) تقریباً افرادی را انتخاب کردند که دوستشان داشتند یا نوعی رابطه با آنها ایجاد کرده بودند [ و به همین خاطر ] برخیها اعتبار گرفته و دیگران منع شدند.
این گزارش در ادامه به روشن کردن مشکلات و اضافه کارهایی اشاره میکند که در طول توسعه بازی، تیم سازنده با آن روبهرو شده بودند. کارمندان استودیوی بازیسازی Striking Distance روزی ۱۲ تا ۱۵ ساعت به صورت معمول و حدود ۶ الی ۷ ساعت در هفته هم به صورت اضافه کاری در زمان شیوع ویروس همهگیری کرونا یا همان کویید – ۱۹ کار میکردند.
همین موضوع باعث شد تا گلن شوفیلد، مدیرعامل استودیوی بازیسازی Striking Distance، به دلیل همین فشار کاری درست چندماه پیش از انتشار جهانی بازی The Callisto Protocol مورد انتقاد شدید مخاطبان و گیمرها قرار بگیرد. یکی دیگر از توسعهدهندگان میگوید:
فرهنگ بسیار [ سخت و ] شدیدی ارائه شد که ما را در ساعتهای بحرانی حمایت میکرد که خوب است. توسعه بازی میتواند شدید باشد، مخصوصاً با ارائه محصولی به این بزرگی که همیشه بهترین تعادل بین [ ساعت ] کاری و زندگی را برقرار نمیکنید. مشکل من این است که کسانی از ما که در آن فرهنگ کاری تازه شرکت کردیم، آن زمانها را گذاشتیم و به شدّت برای کمک به ساخت این محصول [ بازی The Callisto Protocol ] تلاش کردیم، اما اسم ما در تیتراژ نهایی نمایش داده نشد آن هم به دلیل اینکه تمایل اضافهای تا زمان انتشار بازی برای ماندن در استودیو نداشتیم به خاطر همین با عدم نمایش ناممان در تیتراژ نهایی مجازات شدیم.
متأسفانه این مورد از اعتبارات به تیمهای سازنده و افرادی که پشت ساخت بازیهای محبوبمان وجود داشتند، معقوله نادری نیست و در چند وقت اخیر نیز اخبار و اطلاعات منتشر شده پیرامون آن از سایر استودیوها نیز بیشتر شده است. برای مثال، شرکتهایی مثل Metroid Dread که سازنده بازی Ratchet and Clank: Rift Apart شناخته میشود، به دلیل همین مشکل مشابه در پشت صحنه مورد انتقاد مخاطبان و هواداران قرار گرفته بود.
متأسفانه مشکلات توسعه با پیشرفت تکنولوژی نیز اضافه میشود و همین امر باعث خروج افراد موثر و نابغه از استودیوهایی میشود که بازیهای آنها استانداردهای چندگانه صنعت بازیهای ویدیویی را جابهجا کردند. از این رو، استودیوهایی چون ناتی داگ، راکستار گیمز، یوبیسافت، الکترونیک آرتز، سی دی پراجکت رد و امثالهم نیز به خاطر همین مسائل و مواردی شبیه به کرانچ ( اضافه کاری کارمندانی که روی تولید و توسعه یک محصول کار میکنند) وجود دارند که افراد سرشناس خودشان را از دست دادند و این افراد با کمک یکدیگر استودیوی جدیدی را راهاندازی کردند یا به تیمهای بازیسازی کوچک و مستقل پیوستهاند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامههای بعدی استودیوی بازیسازی Striking Distance، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از مخاطبانی هستید که از مطالعه این خبر متعجب شدید؟ به نظر شما، با توجه به این حجم گسترده از تیم توسعهدهنده که پشت ساخت بازی The Callisto Protocol بودند، آیا این بازی ارزش تجربه کردن را دارد یا خیر؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.